Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄntligen en riktig sportdryck
You need to log in to create posts and topics.

Var är Kjell Åström nu då...?

...sitter å smuttar på en fet weissbier naturligtvis.
Minns att vi var inne på ett Alko i Helsinki efter maran där och såg då ett kylskåp i butiken. Jooo.... berättade expediten att det var färsköl i det och det var den äldsta ölen i vääääärlden...förhopp

Lättöl (ej helt alkoholfritt, men säg 0,5-1%) förekommer redan i vätskedepån på Bislett 24h samt, har jag för mig, vid Skövde Ultrafestival och antagligen andra nordiska lopp. Men i Månkarbo får man lov att vänta till efteråt:-)

Erdingers "veteöl" är inte lika god som Franziskaner, prova den... finns på systembolaget!

Ooootroligt god 😉

Ehm, vad är det som är så nytt med (Erdinger) Alkoholfri öl? Eller finns den att köpa i flaskor som passar i ett vätskebälte? 😉

En dag på Transalpine Run i höstas tog det slut på alkoholfritt öl och arrangörerna blev förkrossade och bad om ursäkt flera gånger.
Tydligen viktig dryck för tyskar.

Det är väl inte alkoholfri öl i sig som är nytt, det är väl att man lanserar den som återhämtningsdryck - som ett alternativ till sportdryck. Så flaskor till vätskebälte kanske dröjer ett tag till, även i Tyskland!

Sedan kan man ju hitta godare öl, men

Det finns rätt mycket alkoholfri öl utanför Sveriges gränser.

I Tyskland har man ju länge vetat att öl är bra efter träning. Det behövdes aldrig marknadsföras 😀

Blev bjuden på en Carlsberg 0,5 % iskall och den smakade faktiskt otroligt bra.....jag tippade på 4,6% men så var icke fallet. Ska tydligen finnas på lite större livsmedelsbutiker å hade en sån där etikett runt halsen bara.
Har oxo blivit bjuden på Norrla