Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är inte så att himlen är mer skymd utomlands (att Du bor i städer där?).

Min GPS-klocka tar några tiotals sekunder hemma på vischan, men i Sthlm (Kungsholmen) där husen står höga och täta, kan det lätt ta en kvart.

Var också inne på spåret att det var de höga husen i städerna som var problemet men jag har samma problem även om jag står mitt ute på en fotbollsplan med fri sikt runt om.

Trodde äve att den lagrade sina referenser så om du väl fått kontakt en gång där

Är det fri sikt och det ändå tar tid låter det som dålig karma... 🙁

Och har klockan väl hittat några satelliter brukar man kunna vara inomhus ett tag, eller stänga av ett tag, och den hittar ändå tillbaka ganska snabbt när den piggnar till igen.

Vet i

FR-305 är nog lika embarmligt dålig som 405:an.

Jag var i Zermatt, Schweiz i helgen. Ni som varit där vet att det ligger i en djup dalgång med höga berg på två sidor.

Dag 1 startade jag klockan klockan med "down+power" intryckta enl tidigare inlägg. De

Små klockor = små mottagningsantenner, känsliga för dåliga mottagningsförhållanden...

Mikael, när man trycker down+power så ska det ta extra lång tid, men meningen är att kommande uppstarter ska gå fortare. Nu verkar det inte ha gått fortare senare heller, men teorin bakom knapptryckningen är i vart fall sån:)

Jag är inne på min andra 405a.
Den första 405an hade sällan problem med att hitta satelliterna oavsett var i världen jag befann mig. I dalgångar i Norge, Schweiz, i platta Danmark eller i bergiga och snåriga Göteborg 🙂 var det aldrig problem och det gic

Det var fel på klockan. Skickade in den på service samma dag jag kom hem och fick nu meddelande från dem att de har funnit fel i den så den skall bytas ut. Tyvärr hinner jag inte få den innan jag åker igen så jag har även köpt en reservklocka i form av en

Kan meddela att 310:an är nästan löjligt snabb på att hitta sateliter även utomlands. Det tar under 10 sekunder i alla länder jag har hunnit testa i hitils. Dessutom väldigt bra precission.

Mitt problem är jag inte har tid eller pengar för att ta mig till USA, Australien, Korea, Japan osv. för att testa min Garmin-manick. Några bra förslag?
😉