Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Min forerunner 405 blev snabbare på att hitta satellitrackarna när jag uppgraderade firmwaren till senaste version. Kanske kan vara en lösning?

Nån enstaka gång tar det mer än 15 sek innan den hittar.
Kanske en gång varannan månad startar den 50 m fel och ligger konstant 50 m fel innan den kommer på spår.
/Peter

Anders, byt jobb med mig, jag vill hem :@

Fick en bekräftelse från garmin att det var fel på elektroniken i klockan. De sa inte vad det var men de bytte ut den. Har dock förälskat mig i min 310:a så jag lär fortsätta använda den istället. Den på alla pun

Intressant det här. Efter ett tiotal resor mellan olika länder och givetvis löpning i varje så får jag precis samma problem med min 310:a. Han pendat fram och tillbaka mellan Kina, Japan och Thailand mer eller mindre vaannan eller tredje dag sedan jag fic

Anders Andersson hittade lite intressant info när han hjälpte mig med ett annat problem!

Infon som han hittat:

Reset 405:an... KAnske funkar på den 310:an också?

"To reset the Satellite Cache:
Switch to the the satellites info page (touch and hold GPS,

Det funkade inte på 310:an och 405:an är hemma i Sverige. Får testa nästa resa på den. För 310:an släpte det dock efter ett par byte av länder. Har hoppat runt massor nu och när jag började komma tillbaka till länder där jag sprungit förut så får jag nu f