Quote from Guest on 7 March 2014, 17:29Jag har bara sprungit en mara förut, och det var 1992 - så man kan nästan säga att det är premiär för mig i år.
Är det korkat att springa ett Springcross (tänk Lidingöloppet spår, lite mindre backigt kanske) på 18 km 4 veckor innan Maran?
Det känns som
Jag har bara sprungit en mara förut, och det var 1992 - så man kan nästan säga att det är premiär för mig i år.
Är det korkat att springa ett Springcross (tänk Lidingöloppet spår, lite mindre backigt kanske) på 18 km 4 veckor innan Maran?
Det känns som
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 17:39Är man ordentligt tränad för ett marathon tycker jag man skulle kunna springa ett kuperat 18km-lopp helgen innan maran utan problem. Fyra veckor innan? Jag förstår knappt frågan...
Är man ordentligt tränad för ett marathon tycker jag man skulle kunna springa ett kuperat 18km-lopp helgen innan maran utan problem. Fyra veckor innan? Jag förstår knappt frågan...
Quote from Lisa Bringhed on 7 March 2014, 17:52Tiden är ju inget problem i min mening.
Det som skulle kunna hända, (hände mig), att man kör all sin träning på asfalt inför mara och sedan hoppar in i ett lopp med stig, trampar snett och får en fraktur i foten (#)
Nu var det 3,5 månad och Ironman Kalm
Tiden är ju inget problem i min mening.
Det som skulle kunna hända, (hände mig), att man kör all sin träning på asfalt inför mara och sedan hoppar in i ett lopp med stig, trampar snett och får en fraktur i foten (#)
Nu var det 3,5 månad och Ironman Kalm
Quote from Funbeat user on 7 March 2014, 18:56Typiskt mig, lyckades implicera frågeställningen. Loppet är en lördag, så då missar jag helgens riktiga långpass den veckan. Så att säga...
Typiskt mig, lyckades implicera frågeställningen. Loppet är en lördag, så då missar jag helgens riktiga långpass den veckan. Så att säga...
Quote from Lisa Bringhed on 7 March 2014, 18:59Lång upp och nedvarvning 🙂
Lång upp och nedvarvning 🙂
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 00:18Springcross 18K ÄR ett långpass, och när du springer maran kommer du att uppskatta backträningen 😉
Springcross 18K ÄR ett långpass, och när du springer maran kommer du att uppskatta backträningen 😉
Quote from Linnea Olsson on 8 March 2014, 05:04För något år sedan sprang jag Lidingö Ultra 50K och tre veckor senare persade jag på Köpenhamns Marathon.
I år skidade jag Öppet spår och nu den 23 mars är det Rom Marathon som jag ska springa och jag är inte alls orolig att det inte ska funka.
Mina t
För något år sedan sprang jag Lidingö Ultra 50K och tre veckor senare persade jag på Köpenhamns Marathon.
I år skidade jag Öppet spår och nu den 23 mars är det Rom Marathon som jag ska springa och jag är inte alls orolig att det inte ska funka.
Mina t
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 08:21Jag gissar att en månad innan är ungefär då jag som bäst kör just mina riktiga långpass. Och då tänkte jag att "bara" köra 18 km blir lite fjuttigt? Men kanske iom att det är lopp, så kanske man ser det som ett slags snabbdistans?
Idag kör jag ungefär va
Jag gissar att en månad innan är ungefär då jag som bäst kör just mina riktiga långpass. Och då tänkte jag att "bara" köra 18 km blir lite fjuttigt? Men kanske iom att det är lopp, så kanske man ser det som ett slags snabbdistans?
Idag kör jag ungefär va
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 09:24Tibor, spring..
Tibor, spring..
Quote from Funbeat user on 8 March 2014, 09:38Jag skulle komplettera med ett riktigt långpass +35km veckan före eller efter, och låta det här vara en lång snabbdistans. Då kommer du både orka fart och längd på maran.
Jag skulle komplettera med ett riktigt långpass +35km veckan före eller efter, och låta det här vara en lång snabbdistans. Då kommer du både orka fart och längd på maran.