Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr det för få löpgrenar?
You need to log in to create posts and topics.

http://news.runnersworld.com/2012/05/01/put-the-distance-medley-in-the-olympics/

Har aldrig hört talas om den här varianten, men det är ju en kul idé för ett löplag, hur många mindre länder kan ställa upp med ett lag fullt av 100 m löpare, men istället p

Jag gillar "Svensk stafett", en klassisk variant jag själv tävlat i men sällan ser arrangeras annat än för ungdomar. 100 + 200 + 300 + 400 m.

Låter onekligen roligt, annars kunde man ju ha en sträcka baklänges och en med häckar? Om det skulle likna simningens medley mer? 😉

Det där tror jag kan bli riktigt populärt! 9 - 11 minuter känns som lagom totaltid.

Tänk, aldrig hört talas om. Men det ser kul ut.

Lingling, problemet med att ha ren sprint blandad med längre distanser är väl att grenarna måste vägas mot varandra på nåt sätt - skillnaden mellan Usain Bolt och Vemdåsadu? på 100 meter är liksom inget vär

Dagbladsstafetten var ju en jättestor tävling med blandade sträckor som fick läggas ner pga bristande intresse. Minns ett år jag deltog, då både Garpenborg o Gärderud var med för sina klubbar - världslöpare att beundra och mäta sina krafter mot.

Älvsjöst

Vad är "friidrottsdöden"?

Aha? är det så stora tidsskillnader på de långa distanserna? det är ju ett aber förstås, men jag tycker ändå att ett lag med bredd vore lite kul.

Friidrottsdöden är att t ex Dagbladsstafetten fick läggas ner ;-). Är det inte så att ser man till antalet aktiva seniorer, har det minskat rejält senaste decennierna?

(Ett annan sak är att ser man på bästa genom tiderna på löpning mellan 1500 och 10 000

Lars B. Du kämpar på bra för egen del och att få fler till arenorna. Även på arenorna var nog aktiviteten större förr.
Gjorde lumpen på I 1 och hamnade i Tureberg med P-O Trollsås bland annat. Fick vara med i ett antal stafetter både i Stockholm och sena