Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 16:59Vasa-stafetten är väl en av de största nu? Där är man 10 i laget och springer den klassiska vasaspåret, 9mil. blandade längder.
Vasa-stafetten är väl en av de största nu? Där är man 10 i laget och springer den klassiska vasaspåret, 9mil. blandade längder.
Quote from Elias Engqvist on 2 May 2012, 18:52Att väga olika distanstider: Det är väl bara att dividera med svenska rekordet eller liknande...
Att väga olika distanstider: Det är väl bara att dividera med svenska rekordet eller liknande...
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:45Finns ju även Kraftloppet i Finspång. 72 km som man antingen kan springa själv eller i stafett där banan är uppdelad i 10 sträckor som är mellan 4 och 12 km långa.
Finns ju även Kraftloppet i Finspång. 72 km som man antingen kan springa själv eller i stafett där banan är uppdelad i 10 sträckor som är mellan 4 och 12 km långa.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 20:01Det går inte att jämföra gårdagens Dagbladsstafetten med dagens Vasastafett. Enligt uppgift värvade elitklubbar ihop riktigt duktiga löpare enkom för att lyckas vinna eller placera sig högt på den förstnämnda. Vasastafetten är väl snarare ett rent motions
Det går inte att jämföra gårdagens Dagbladsstafetten med dagens Vasastafett. Enligt uppgift värvade elitklubbar ihop riktigt duktiga löpare enkom för att lyckas vinna eller placera sig högt på den förstnämnda. Vasastafetten är väl snarare ett rent motions
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 21:44glöm inte vårstafetten kring Målilla.
Eller den klassiska Kyrkstafetten på Öland.
http://www.olandskyrkstafett.se/
glöm inte vårstafetten kring Målilla.
Eller den klassiska Kyrkstafetten på Öland.
http://www.olandskyrkstafett.se/
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 10:25Stångstötning var också en mycket populär kraftmätning förr i tiden 😉
BILD:www.hemlinfoto.se/Bildarkiv/Bilderna/00248-Stangaspelen.JPG
utveckling = förändring = inga givna sanningar, igår, idag, imorgon
Stångstötning var också en mycket populär kraftmätning förr i tiden 😉
BILD:www.hemlinfoto.se/Bildarkiv/Bilderna/00248-Stangaspelen.JPG
utveckling = förändring = inga givna sanningar, igår, idag, imorgon
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 11:11Skulle just nämna Kyrkstafetten. Jag ska springa den för första gången på lördag och det ska bli otroligt kul. Vi har f ö lite av ett "värvat" lag i och med att vi plockat ihop löpare från Roma (Gotland) och från Kalmar. Om vi sen räcker till mot kometern
Skulle just nämna Kyrkstafetten. Jag ska springa den för första gången på lördag och det ska bli otroligt kul. Vi har f ö lite av ett "värvat" lag i och med att vi plockat ihop löpare från Roma (Gotland) och från Kalmar. Om vi sen räcker till mot kometern
Quote from Funbeat user on 3 May 2012, 11:30@Leif: vadå förr? Du bor inte i Stånga, va? 😉
Det är en i högsta grad levande sport, om än bara förr några dagar varje sommar.
(www.stangaspelen.com)
@Leif: vadå förr? Du bor inte i Stånga, va? 😉
Det är en i högsta grad levande sport, om än bara förr några dagar varje sommar.
(www.stangaspelen.com)
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 09:51Nej jag bor inte i Stånga.
Jag menade inte att sporten är obefintlig i dag, bara att den var större förr. Det har skett en utveckling bland utövare och arrangörer. Till det sämre tycker vissa medan andra tycker det är till det bättre. Ungefär som med an
Nej jag bor inte i Stånga.
Jag menade inte att sporten är obefintlig i dag, bara att den var större förr. Det har skett en utveckling bland utövare och arrangörer. Till det sämre tycker vissa medan andra tycker det är till det bättre. Ungefär som med an
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 17:32Slottsstafetten i Uppsala lever och har hälsan iallafall
Slottsstafetten i Uppsala lever och har hälsan iallafall