Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr Garmin bra löparklocka?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla löpare!

Tänkte köpa en ny klocka som är bra när man är ute och springer. Rekommenderar någon Garmins olika varianter? Vilken är bäst?

Mvh

med dagens teknik, jag tror alla GPS klockor är bra löparklocka och då kan man välja den som man tycker ser ut snyggaste.

Jag älskar min Garmin 920XT 🙂
Den kan allt jag vill att den ska kunna, den har väldigt bra batteritid och jag tycker den är snygg (men det kan jag mycket väl vara den enda i norra hemisfären som gör) 🙂

Maron,
Testa att klockan passar på din handled! Jag har exempelvis smal handled och har svårt att hitta en klocka som sitter bra. Just nu har jag löst det med en avklippt strumpa, som jag använder mellan handled och klocka.
Jag ser även lite dåligt, så s

Nya Garminklockor är blixtsnabba på att hitta satelliterna.
Du kan ställa in skärmen så att den visar saker i jättestora siffror, jag är skapligt närsynt och har haft nytta av det mer än en gång 🙂
Armbanden går att ställa in så att t om ett barn kan h

Excellent advertising job there!

Join a few sports forums and put out a product question a few minutes later. Well done.

Vill du ha en GPS - använd telefonen.
Vill du ha en träningsdator - köp Polar.

Jag har Garmins billigaste, FR10. Den har exakt samma avvikelse på uppmätt distans som en gammal GPS-telefon jag har. Min kompis som har haft flera av de dyrare av Garmins modeller får samma resultat med dem. Här i Umeå har vi ett legendariskt löpspår/ski

Annica, fungerar WiFi på din 920XT?
För mig fungerar den 1 gång på 1000. Några tips?

WiFi, BT - båda fungerar utmärkt. Har du klockan uppdaterad till senaste versionen? Hyfsat ny och uppdaterad WiFi-router? WEP, WAP eller WAP2?

Såvitt jag vet stödjer inte klockan WAP2 fullt ut, osäker också på den allra nyaste WiFi-standarden som kommit

12