Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr jag bara dum eller....?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag meniskopererade vänster knä för 4,5 år sedan och fick då också veta att jag har "tant-menisker" :`) dvs att jag har ihoppressade menisker med dålig stötdämpning. Jag tog det lugnt i något år, men sedan började jag löpa och blev så frälst att jag tog r

Det här var ett intressant inlägg med många olika infallsvinklar; samhällsekonomi, personligt ansvar risktagande etc. (Alldeles bortsett från att jag verkligen tycker synd om dig, alltså.)

Min spontana reaktion är att det kanske är möjligt för dig att v

Du har jättebra samhällspolitiska reflektioner men du måste ända tänka på dig själv i första rummet. Du kanske måste välja en annan träning som dina knän stoppar för, t ex spinning eller cykling?

Ja, ni har så rätt båda två. Det finns så mycket jag kan göra som inte sliter så mycket och jag ska skärpa till mig. Kan inte lova att jag helt och hållet kan avstå ifrån viss nötning, men det lär bli mycket, mycket mindre löpning.

Men lilla Emma!
Ta hand om dig och säg till när du kan
gå med mig och stavar igen!

Pia, stavar gärna med dig säg bara till när du kan. Vi behöver ju inte ta 2,5- timmesrundan 😀
Det är så svårt att sitta still, så kanske får jag be sambon att limma fast mig i soffan hemma (H)

Nu?

Edit:
Vi vill ju inte att du ska bli en häxa...

Tråkigt!
Då är det dags att börja cykla eller simma!

men kan man alltså operera knäet igen med gott resultat? för om man kan det så förstår jag inte varför du inte skulle få operation. men om operationen inte ger ett bra resultat så är det väl ändå ingen mening att göra den? eller har jag förstått galet?

Erica, jag antar att man kan operera igen med bra resultat. Med bra resultat menar jag att man slipper gå runt och ha ont. Egentligen är det inte menisken i sig som gör ont utan "fnas" i kanterna som irriterar till smärta. Det jag var med om förra gången

12