Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr jag galen?
You need to log in to create posts and topics.

TOPPEN! (t+)

Det första milen är alltid speciellt på något vis, min första mil kändes som om den var dubbelt så lång som den faktiskt var men jag var så stolt efteråt. Det tycker jag du också ska vara!

Bra att inte byta skor inför loppet, kör i skor föt

Det finns startgrupper för alla.
Bra kläder beror lite på vilket tempo du kör och hur varmt det är, regnar det småspik så ... annars är korta tajts (lösa shorts om du föredrar det) och linne eller tröja det som fungerar bäst, som Lady G skriver , kolla at

"Jag har ett par joggiskor/promenadskor (tror jag). får investera i nya skor till nästa lopp."

Eh, Tjejmilen är väl någon vecka bort ?, gott om tid att "springa in" ett par riktiga löparskor. Dom där skorna som (kanske) är promenadskor lär väl inte vara

17 dagar till Tjejmilen, så jo du borde hinna fixa ett par bättre skor om du behöver det.
Vet inte hurdana skor du har, men mina walkingskor skulle jag helst inte springa i, men det finns ju olika modeller.
Det besvärliga är om man köper skor som visar s

har ni någon modell som ni kan rekommendera? det behöver inte vara någon high teck superduper sko. Vill ha nått som är medel så här i början. Har precis investerat i en ny cykel, gåstavar och kläder. (det ekar i plånboken), hehehehe

jodå. det kändes top

Hoppsan, var det walkingskor?? Det skulle jag inte springa i, vanliga gympaskor skulle jag kunna tänka mig men inte walkingskor. De är för speciella för det.

Fast jag tycker nog att mina löparskor tog lite mer än bara två veckor innan de kändes som mina

Vilken modell du ska ha beror på dina fötter och hur du springer (dina knän & höfter). T ex vilken tå är längst? har du breda eller smala fötter?
och hur sätter du i fötterna när du springer?

Gå till en bra affär med kunnig personal så kan de hjälpa dig

Om det ekar i plånboken skulle jag gå till någon av de stora kedjorna och kolla vad de har på rea (Stadium, Intersport), dom brukar ha lite enklare modeller (ibland fjolårets) till hyfsat pris. Allting är bättre än Walkingskor !

de jag sprang i var ett par nike. Tror att det är någon form av joggingsko (#) de är lite lättare än et tpar vanliga skor. Tror inte det är några walkingskor. sulan såg ut som joggingsko. Finns det något mittemellan tro? (är pinsamt dålig på skomodeller)

Halle, det är ju bra att du har anmält dig till tjejmilen ,jag ber dig all lycka till,du kommer klara det suveränt