Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej alla.
Tacksam att jag har alla er experter här. Så jag undrar om ni kan ge mig lite förslag på vad som händer med mig?

Förra veckan gick det bra att träna, kul och lätt. Men nu känner jag mig helt slut...kroppen är tung, jag orkar inte ta mig för n

Viktigast är bra kost och bra sömn/vila.
Om det inte är några problem där och det fortsätter att kännas jobbigt så kan det vara smart att gå och undersöka sig hos läkare! En lättare hälsoundersökning kanske? Ffa dåligt blodvärde kan få en att känna sig t

@Christer

Var till läkaren den 13 okt för en hälsokontroll. Hade ett blodvärde på 133, normal blodbild, bra ämnesomsättningsprov och ett bra sockervärde. Så det känns bra, men det kan ha ändrats den sista månaden pga all stress och så...

Kan vara höstdepression ihop med lite väl ensidig träning. Kan du inte prova på en annan träningsform ett tag? T.ex. gruppträning i gym, spinning, simning etc

"kaosigt runt mig, flyttat , lämnat min sambo kvar , bor i 2:a hand, sjukskriven men ska börja arbetsträna. ensam, jag inte känner någon. Började löpträna. Har ibland svårt att hejda mig. Mycket vill ha mer.
Har försökt äta som jag ska men svårt med motiv

Det kan vara ett tecken på överträning, när det gått extra lätt en dag, och du sprungit fortare än du brukar göra, då är det naturligt att kroppen blir trött, och kräver återhämtning med endast lätt träning ett antal dagar framöver. Risken är stor att man

Med den träningsmängd du har de senaste trettio dagarna är du inte övertränad, inte på gränsen till att bli det heller. Orsaken (-erna) till dina motgångar består snarare i de problem du själv påpekar att du har, och eventuellt i klassiska kvinnoproblem s

...tack för era synpunkter o råd. Ska sätta mig och prioritera mitt liv och börja i rätt ände. Tänker inte sluta träna då det ger mig gott mående men jag ska inte pressa mig att prestera hela tiden för då blir det negativt, utan ska lyssna på kroppen mer.

Sov gott och lycka till!

Känner igen mig i den situation.

Det kan vara ett första tecken på ångestsymtom. Fick panikångest för ett par år sedan. Kroppen tog helt slut och det tog ett tag innan jag var tillbaka i någorlunda form.
Mår så bra som jag kan för tillfället. Vet fakti

12