Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 00:00Det i särklass mest värdelösa/tomma rådet man kan få när det gäller löpning är "lyssna på din kropp". När kroppen tydligt säger ifrån pga. vävnadsskador/förslitningar är det redan för sent att börja lyssna.
Det i särklass mest värdelösa/tomma rådet man kan få när det gäller löpning är "lyssna på din kropp". När kroppen tydligt säger ifrån pga. vävnadsskador/förslitningar är det redan för sent att börja lyssna.
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 20:38Det var ett tämligen värdelöst inlägg då trådskaparen varken hade problem med vävnadsskador/förslitningar överhuvudtaget. I detta fall bör hon nog just lyssna på vad kroppen säger.
Det var ett tämligen värdelöst inlägg då trådskaparen varken hade problem med vävnadsskador/förslitningar överhuvudtaget. I detta fall bör hon nog just lyssna på vad kroppen säger.
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 21:03Nej, det är helt sant Mikael - trådskaparen klagade inte över några vävnadsskador/förslitningar överhuvudtaget. Mitt tidigare inlägg uppmärksammar just (vilket andra redan har gjort i den här tråden) att anledningarna till hennes problem kan återfinns någ
Nej, det är helt sant Mikael - trådskaparen klagade inte över några vävnadsskador/förslitningar överhuvudtaget. Mitt tidigare inlägg uppmärksammar just (vilket andra redan har gjort i den här tråden) att anledningarna till hennes problem kan återfinns någ
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 22:40Det var väl ett ganska klokt råd som han sammanfattade alla goda tankar som framförts under diskussionen med och att problemen inte låg på det fysiska planet och träningen är ju rätt uppenbart. Det känns tämligen arrogant att kalla det för "slappt"
Det var väl ett ganska klokt råd som han sammanfattade alla goda tankar som framförts under diskussionen med och att problemen inte låg på det fysiska planet och träningen är ju rätt uppenbart. Det känns tämligen arrogant att kalla det för "slappt"
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 07:16Vad gäller överträningssymptom så behöver inte träningsmängden i sig vara påfallande enorm. Precis som andra uppmärksammat, med ett kaotiskt yttre så blir det däremot svårare att prestera optimalt. Om återhämtningen inte är så bra eftersom att kroppen har
Vad gäller överträningssymptom så behöver inte träningsmängden i sig vara påfallande enorm. Precis som andra uppmärksammat, med ett kaotiskt yttre så blir det däremot svårare att prestera optimalt. Om återhämtningen inte är så bra eftersom att kroppen har
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 11:13Hej igen..
Det har varit intressant att läsa alla goda råd o jag tar till mig det ni skriver..
Har pratat med en kurator nu och fick rådet att ta det lugnt med träning i två veckor framöver. Bara lugn motion typ promenader, simning, yoga eller dylikt. Sen
Hej igen..
Det har varit intressant att läsa alla goda råd o jag tar till mig det ni skriver..
Har pratat med en kurator nu och fick rådet att ta det lugnt med träning i två veckor framöver. Bara lugn motion typ promenader, simning, yoga eller dylikt. Sen
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 11:27Jag har varit övertränad å jag tror inte det är vad du beskriver. Under den perioden körde jag minst 14pass/veckan. Mer än 4 timmar varje dag samtidigt som allt annat skulle fungera. I mitt fall kom överträningen i form av sämre och sämre resultat över en
Jag har varit övertränad å jag tror inte det är vad du beskriver. Under den perioden körde jag minst 14pass/veckan. Mer än 4 timmar varje dag samtidigt som allt annat skulle fungera. I mitt fall kom överträningen i form av sämre och sämre resultat över en
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 20:48För mej räckte det med 2 st 3 mils rundor, lite för tätt inpå varandra, en bra dagsform och en bra tid på gång, kunde inte låta bli att köra hårt. Jag blev helt ur form i en hel månad, marathonloppet jag tränat för blev mest bara skit, tungt gick det, min
För mej räckte det med 2 st 3 mils rundor, lite för tätt inpå varandra, en bra dagsform och en bra tid på gång, kunde inte låta bli att köra hårt. Jag blev helt ur form i en hel månad, marathonloppet jag tränat för blev mest bara skit, tungt gick det, min
Quote from Funbeat user on 2 December 2010, 08:35Jag tror inte heller du är övertränad men säkert som du säger själv stressad och mentalt utmattad av allt du haft runt omkring dig. Önskar du allt gott och att du snart känner dig mer utvilad.
Jag tror inte heller du är övertränad men säkert som du säger själv stressad och mentalt utmattad av allt du haft runt omkring dig. Önskar du allt gott och att du snart känner dig mer utvilad.