Quote from Guest on 1 June 2009, 21:28I helgen deltog jag i motionsloppet Energitrampet i Västerås. Under de dryga 12 milen hade jag tre gruppkrascher runt omkring mig varav jag själv var involverad i en. I olika forum har jag kunnat läsa att loppet hade ett femtontal olyckor varar flera krup
I helgen deltog jag i motionsloppet Energitrampet i Västerås. Under de dryga 12 milen hade jag tre gruppkrascher runt omkring mig varav jag själv var involverad i en. I olika forum har jag kunnat läsa att loppet hade ett femtontal olyckor varar flera krup
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:38Ja, det är många som tror att det är tävling!
De klarar inte av att köra fort i klungor MED disciplin.
Ja, det är många som tror att det är tävling!
De klarar inte av att köra fort i klungor MED disciplin.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:52Jag har cyklat flertalet motionslopp sedan 10 år tillbaka. Var med om den första kraschen i klunga i helgens hökensås runt, en kille i bakre delen på klungan blev instängd mellan bromsande cyklister och väggrenen. Körde på framförvarande cyklist bakhjul f
Jag har cyklat flertalet motionslopp sedan 10 år tillbaka. Var med om den första kraschen i klunga i helgens hökensås runt, en kille i bakre delen på klungan blev instängd mellan bromsande cyklister och väggrenen. Körde på framförvarande cyklist bakhjul f
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 22:08Kört 4-5 motionslopp, alltid sett krasher. Nu förra helgen var det strykande nära att jag vurpade. Körde över framförvarandes cykel som stöp i backen. Rikigt läskigt. "Bara lite skrapsår och en avhoppade kedja och vi var uppe och iväg på 5 minuter, men ri
Kört 4-5 motionslopp, alltid sett krasher. Nu förra helgen var det strykande nära att jag vurpade. Körde över framförvarandes cykel som stöp i backen. Rikigt läskigt. "Bara lite skrapsår och en avhoppade kedja och vi var uppe och iväg på 5 minuter, men ri
Quote from Lena O on 1 June 2009, 22:54Göran: Jag hade samma upplevelse som dig på smala, slingrande, kuperade väglag och t.o.m åkte över killens bakhjul tack vara att jag lyckades lyfta hela cykeln en halv-decimeter upp i luften.
Killens hjälm sprack och det gjorde en del ställen på honom ock
Göran: Jag hade samma upplevelse som dig på smala, slingrande, kuperade väglag och t.o.m åkte över killens bakhjul tack vara att jag lyckades lyfta hela cykeln en halv-decimeter upp i luften.
Killens hjälm sprack och det gjorde en del ställen på honom ock
Quote from ellen olsson on 1 June 2009, 23:07Masstart funkar utmärkt men det förutsätter att det inte dräller av testosteronstinna rudisar.
Masstart funkar utmärkt men det förutsätter att det inte dräller av testosteronstinna rudisar.
Quote from Lena O on 1 June 2009, 23:14Då funkade det inte alltså 😀
jag tror att det är ett svensktproblem
Då funkade det inte alltså 😀
jag tror att det är ett svensktproblem
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 23:47Lösningen kanske är en större distinktion mellan motionslopp och tävling..?
Annars tycker jag att upplägget med t.ex Roslagsvåren är bra där +38-gruppen släpps iväg först och sedan släpps andra grupper, indelade efter en målhastighet, iväg allt eftersom
Lösningen kanske är en större distinktion mellan motionslopp och tävling..?
Annars tycker jag att upplägget med t.ex Roslagsvåren är bra där +38-gruppen släpps iväg först och sedan släpps andra grupper, indelade efter en målhastighet, iväg allt eftersom
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:22Gazzah: Skönt att någon stannade. Jag har haft dåligt samvete hela helgen för att jag inte stannade där. Blev nog lite chockad. Jag låg brevid killen när det hände. Tack och lov låg jag i ytterfil och kunde väja utåt.
Gazzah: Skönt att någon stannade. Jag har haft dåligt samvete hela helgen för att jag inte stannade där. Blev nog lite chockad. Jag låg brevid killen när det hände. Tack och lov låg jag i ytterfil och kunde väja utåt.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 09:00Risken finns ju alltid att krascha.
Risken är större när det är många ovana åkare med bra kondis.... (små marginaler och hög fart)
Det är en konst att hålla sig borta från krascher, det är inte alltid man lyckas...
Risken finns ju alltid att krascha.
Risken är större när det är många ovana åkare med bra kondis.... (små marginaler och hög fart)
Det är en konst att hålla sig borta från krascher, det är inte alltid man lyckas...