Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr tre, fyra, fem gruppkrascher n …
You need to log in to create posts and topics.

Tydligen är ju Energitrampet en del av SverigeCupen, så det kan ju förklara varför en del ser det som tävling 😉
(eller gällde det bara förr?)

Sverigecupen?

"Sedan tidigare har Tjejtrampet av tradition haft elitlopp men nytt för i år är
alltså att även elitherrarna på Energitrampet får tävlingsklass. Banan kommer att vara densamma som för motionärerna och distansen blir runt 130 km med start och mål vid Mälar

De lär inte starta tillsammans med motionärerna i vilket fall som.

Jag tyckte energitrampet var mycket trevligt och banan var mysig med, vädret gjorde ju inget sämre.
Allitd tråkigt med krascher, men även eliten kraschar ju titt som tätt så tror inte det beror på om man är elit elr amatör (har inte orkat räkna alla vurpo

På tävlingar ingår krascher i verkligheten. Det är därför som man har sjukvård o följebilar och alla är medvetna om det. Därför är disciplinen mycket högre bland deltagarna.
På motionsloppen är krascher något som kan reduceras om alla håller sin linje och

Det jag reagera lite över i "min" klunga var den Oordning som rådde rätt ofta. Många omkörningar på insidan, folk som ligger långt ute till vänster i körbanen, svårt att hålla kontakten med klungan vilket gör allt ryckigare ju längre bak man låg.
Var ju

Det är inget problem med omkörning på h sida eller om det är flera i bredd på klungan, om alla håller sin linje och trampar.

Problemet är bakåtflyttade cyklar, väja för hål och inte hoppa över, klia sig i häcken, titta på växlar eller flaskan, sträcka p

Det är därför jag cyklar solo - eller med cyklister som kan.

Jimmy:"Det jag reagera lite över i "min" klunga var den Oordning som rådde rätt ofta. Många omkörningar på insidan, folk som ligger långt ute till vänster i körbanen, svårt att hålla kontakten med klungan vilket gör allt ryckigare ju längre bak man låg.