Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr tre, fyra, fem gruppkrascher n …
You need to log in to create posts and topics.

David - Det är inget problem med omkörning på h sida eller om det är flera i bredd på klungan, om alla håller sin linje och trampar.

Håller inte fullt med där, jag är skolad som sådan att cykel går efter i stort sett samma regler som bil. Omkörning på vä

Jag pratar om klungkörning och inte VTF.
Då ska du hålla avstånd, räcka ut handen och vara en välartad trafikant. Glöm inte ringklockan!

Vet att dessa frågor som ställs här redan har varit uppe för diskussion inom VCK/Energitrampet, så vi får hoppas på en ändring av upplägget till nästa år. För att öka säkerheten och minska olyckorna.

Hej,
har med betydande känslor av skuld men också intresse läst tråden. Jag är otvivelsaktigt novis i cykelsammanhang med 20-talet motionslopp (ML) ristat i ramen 🙂 och lika många träningar med klubbar/andra...

Uppenbarligen tillhör jag den skara som

Får att återgå till just energitrampet och de kullerbyttor som gjordes där.
Efter att ha talat runt lite och fått mer inblick och kommentarer så berodde de inte på cyklisterna utan på arrangemanget, elr bristen på arrangemang.
Tror inte det var så många "

Du får ringa Patrik Serra och ta upp problemen.
Det är väll han och Mälarenergi som håller på med Energitrampen?

Jepp. Daddy is on it..

"Efter att ha talat runt lite och fått mer inblick och kommentarer så berodde de inte på cyklisterna utan på arrangemanget, elr bristen på arrangemang."
Varje enskild cyklist har väl ett eget ansvar? Du menar väl inte bara för at du ställer upp i ett moti

Arrangören kan underlätta för cyklisterna. Ta t.ex. andraklungan på Energitrampet som bestod av minst 150 cyklister. Kunde de inte stoppat in i motorcykel eller bil framför klungan för att varna framförvarande trafik?

För mig var de första sju milen en s

fy det där låter riktigt otäckt!