Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar lite på vad som egentligen behövs/är bäst..har beställt hem två tights från newline, ett par "vanliga" vintertights (0 -15grader) och sen deras windbreaker, som ju har lite vindskydd fram och är lämpade för samma minusgrader. Egentligen har j

Så länge det andas så fungerar det.

Det finns kroppsdelar som inte trivs att bli kalla helt klart. Jag tycker nog allt att det är värt pengarna att inte frysa om kvinnodelarna men det är jag det 🙂

Män fryser också, och förra vintern var 300 kr ett billigt pris för att orka ut på nästa pass.

Jag vet inte om er, men den här mannen fryser betydligt mer om baksidan än framsidan. Windbreaker bakofram kanske?

Eller springer jag för långsamt? 😉

Jag instämmer i Magnus kommentar. Funderar på att köpa mamelucker eller ngt sånt i ylle inför vintern. Köpte ett par vintertights förra vintern och det funkade bra men kändes väldigt svettigt och kladdigt just där det vindtäta sitter. Ett par långkallinga

Hm. Det kanske påverkade upplevelsen att jag hade merinoull under när det var som kallast.

Jag har ett underställ med windstopper, då behöver jag inte ha det i det yttersta plagget, som alltså funkar i alla väder; blåser det elakt kör jag med windstopper under, är det bara kallt kör jag med vanligt underställ, funkar för mig.
Det fins dagar då

Merinounderställ från Ullmax, värda varenda spänn. Utanpå det kan man ha vad fan som helst.

För mig är windstopper "nödvändigt" då jag åker skidor, men inte när jag springer. Jag blir även kall om baken även om jag inte direkt fryser, så jag ska nog införskaffa mamelucker, tror jag, att använda huvudsakligen på vinterns långpass.