Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 19:55Jag använder ett Craft "vinterställ", tjocka tights och dito överdel. Under detta hade jag ett tunt, vanligt Craft underställ. Ingen windbreakerfunktion alls. Detta funkade fint i de -15 som var kallaste dagen jag sprang.
Jag använder ett Craft "vinterställ", tjocka tights och dito överdel. Under detta hade jag ett tunt, vanligt Craft underställ. Ingen windbreakerfunktion alls. Detta funkade fint i de -15 som var kallaste dagen jag sprang.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 20:22En kompis springer med vintät "kjol" över tightsen. Hon tycker det gör skillnad mot frusen gump. Jag satsar nog på en sådan i år, eller mamelucker. Inte en vinter till med iskall bak! (anar samband mellan fluffig kropsdel och hur kall den blir...)
En kompis springer med vintät "kjol" över tightsen. Hon tycker det gör skillnad mot frusen gump. Jag satsar nog på en sådan i år, eller mamelucker. Inte en vinter till med iskall bak! (anar samband mellan fluffig kropsdel och hur kall den blir...)
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 20:28Hm, kanske verkar knepigt att använda samma bralla till längd och löpning då..vart svårt det här :p haha! ..vad har ni för himla bra rekommendationer på plagg till överkroppen då? Ja, tröja, men..?
Hm, kanske verkar knepigt att använda samma bralla till längd och löpning då..vart svårt det här :p haha! ..vad har ni för himla bra rekommendationer på plagg till överkroppen då? Ja, tröja, men..?
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 20:32Jo ofluffigare jag blivit, desto mer fryser jag. 😉
Jo ofluffigare jag blivit, desto mer fryser jag. 😉
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 09:49Förra vintern tyckte jag att ett par vanliga långtights med underställ under fungerade bra även när det var väldigt kallt. Med ett par varma strumpor i skorna och i övrigt "tillräckligt" mycket kläder fungerade det bra. Jag blev aldrig liksom nöjd med de
Förra vintern tyckte jag att ett par vanliga långtights med underställ under fungerade bra även när det var väldigt kallt. Med ett par varma strumpor i skorna och i övrigt "tillräckligt" mycket kläder fungerade det bra. Jag blev aldrig liksom nöjd med de
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 13:47Nu springer jag inte när det är galet kallt ute men jag har alltid klarat mig med mina vanliga långtights (ingen vintervariant eller så) ner till cirka -15. På överkroppen brukar jag ha en funktionströja med lång ärm, en tunnare vindjacka och en väst i li
Nu springer jag inte när det är galet kallt ute men jag har alltid klarat mig med mina vanliga långtights (ingen vintervariant eller så) ner till cirka -15. På överkroppen brukar jag ha en funktionströja med lång ärm, en tunnare vindjacka och en väst i li
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 17:24F löpning har jag klarat mig bra utan, men inte f skidåkning. Blir så lite fartvind under löpning. Åtm i min fart:-)
F löpning har jag klarat mig bra utan, men inte f skidåkning. Blir så lite fartvind under löpning. Åtm i min fart:-)
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 18:16Har underbyxor med windstopper fram när jag springer ute på vintern. Familjelyckan blir rejält kylslagen annars. På skidor och liknande brukar jag ha ett par tunna vindtäta byxor ytterst över hela underkroppen.
Har underbyxor med windstopper fram när jag springer ute på vintern. Familjelyckan blir rejält kylslagen annars. På skidor och liknande brukar jag ha ett par tunna vindtäta byxor ytterst över hela underkroppen.
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 18:27Fasen, verkar ju råda delade åsikter alltså! Men, kanske ska ta de dyrare med windstopper ändå..så att de funkar för både längd och löpning..och hoppas att det inte blir för svettigt vid löpningen!
Fasen, verkar ju råda delade åsikter alltså! Men, kanske ska ta de dyrare med windstopper ändå..så att de funkar för både längd och löpning..och hoppas att det inte blir för svettigt vid löpningen!
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 20:08Det där med kjol över baken har jag också hört om och förespråkarna av det är (förstås) nöjda. Jag har också märkt att ju "fluffigare" kroppsdel, desto kallare blir den. Det är väl inte lika stor genomblödning i fläsk som i muskler, misstänker jag. 🙂
Det där med kjol över baken har jag också hört om och förespråkarna av det är (förstås) nöjda. Jag har också märkt att ju "fluffigare" kroppsdel, desto kallare blir den. Det är väl inte lika stor genomblödning i fläsk som i muskler, misstänker jag. 🙂