Quote from Guest on 19 August 2009, 10:34En fråga från en hobbycyklist:
Jag tycker mig ha någorlunda koll på sittställning och sånt där, men det är en sak jag inte begriper. Att ligga i bocken utan att ha för mycket tyngd på armarna. Jag körde spinning under vinterhalvåret och där sa instruktör
En fråga från en hobbycyklist:
Jag tycker mig ha någorlunda koll på sittställning och sånt där, men det är en sak jag inte begriper. Att ligga i bocken utan att ha för mycket tyngd på armarna. Jag körde spinning under vinterhalvåret och där sa instruktör
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 10:44För att reda ut evenuella missuppfattningar:
Att spänna magmusklerna vid cykling betyder inte att du skall spänna "tvättbrädan" (rectus abdominus). Detta kommer bara att hämma din andning.
Det du skall göra är att aktivera din muskelkorsett eller i vanli
För att reda ut evenuella missuppfattningar:
Att spänna magmusklerna vid cykling betyder inte att du skall spänna "tvättbrädan" (rectus abdominus). Detta kommer bara att hämma din andning.
Det du skall göra är att aktivera din muskelkorsett eller i vanli
Quote from Rasmus Olsson on 19 August 2009, 10:44För att kunna spänna magen måste du ha tränat magmusklerna.
Sitter du rätt på cykeln?
(Benny hann före med en bra genomgång)
För att kunna spänna magen måste du ha tränat magmusklerna.
Sitter du rätt på cykeln?
(Benny hann före med en bra genomgång)
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 10:56Bruse:
Har laborerat med lite olika sittställningar (läst din sadelskola bl.a.) utan framgång. Det kanske är så att jag inte hittar rätt muskler + att ryggsäcken har större påverkan än jag tror. Får testa vidare...
Bruse:
Har laborerat med lite olika sittställningar (läst din sadelskola bl.a.) utan framgång. Det kanske är så att jag inte hittar rätt muskler + att ryggsäcken har större påverkan än jag tror. Får testa vidare...
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 10:57Benny:
Tack för genomgången. Jag ska alltså dra upp gylfen när jag cyklar. Får testa det på hemvägen.
Benny:
Tack för genomgången. Jag ska alltså dra upp gylfen när jag cyklar. Får testa det på hemvägen.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 11:33varför sitter du med händerna nere i bocken?
varför sitter du med händerna nere i bocken?
Quote from ellen olsson on 19 August 2009, 11:35Varför inte? De flesta wannabecyklister skulle behöva göra det oftare.
Varför inte? De flesta wannabecyklister skulle behöva göra det oftare.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 11:38spänns inte muskelkorsetten liksom automatiskt precis så mycket som motsvarar tillgänglig muskelkorset då skulle rådet inte vara spänn muskelkorsetten utan träna upp en starkare muskelkorsett
spänns inte muskelkorsetten liksom automatiskt precis så mycket som motsvarar tillgänglig muskelkorset då skulle rådet inte vara spänn muskelkorsetten utan träna upp en starkare muskelkorsett
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 11:38dom flesta wannabeecyklister skulle tvärtom behöva göra det mera sällan eller aldrig är min uppfattning 🙂
dom flesta wannabeecyklister skulle tvärtom behöva göra det mera sällan eller aldrig är min uppfattning 🙂
Quote from Lena O on 19 August 2009, 11:41Håller med dig Leif, bara en riktigt wannabe skulle uttala sig på det sättet 😉
Håller med dig Leif, bara en riktigt wannabe skulle uttala sig på det sättet 😉