Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Får väl kalla mig för wannabe då. 😉 Men faktum kvarstår att antingen läggs mycket tryck på handlederna (även när jag håller ovanpå styret) eller så kommer jag automatiskt in en svank med ländryggen och blir kopiöst trött efter ett tag. Får träna mer core

En del Wannabecyklister har svårt att komma ned i bocken av fysiologiska skäl.

Hmm, det var väl Leif som var wannabe i det här sammanhanget?

Cyklister ligger ofta i bocken, wannabe-cyklister har händerna där uppe. Eller fattar jag trögt?

Stillasittande arbete samt långvariga ryggproblem kan medföra att den reflexmässiga förmågan att aktivera muskelkorsetten försvinner.

Lästips.
Bålstabilitet - fakta och övningar med balansboll, Joanne Elphinston, Paul Pook, Britt Mari Öland, ISBN: 91-88

http://www.balansboll.nu har övningarna
Bara köpa en boll och köra igång.

Det var Fredrik som kläckte ur sig wannabe.

Tomas: Handlederna? Jag har mina raka, oavsett var jag hålla i styret, ett par armbågar med tillhörande biceps och triceps bl.a som avlasta som stöttdämparna.
Förutom att hålla kroppen stabil har abdominus rect

Är inte Homo erectus med också?

Kan detta som du skriver Benny vara värt att tänka på för en sån som mig också. Som får ont i ryggen under lite längre cykelturer?

Det kan finnas ett samband mellan sittställningen och ryggproblem.

hmm....ok, man ska inte håll ner om man är inte ett riktigt cyklist.
fint

jag har problem att jag tappa känslor i lilla fingret - det faktist har inte kommit tillbaka nu för ett månader , annars det är "sticka" i hela händ under tiden jag cyklar.

Ja