Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 12:21Får väl kalla mig för wannabe då. 😉 Men faktum kvarstår att antingen läggs mycket tryck på handlederna (även när jag håller ovanpå styret) eller så kommer jag automatiskt in en svank med ländryggen och blir kopiöst trött efter ett tag. Får träna mer core
Får väl kalla mig för wannabe då. 😉 Men faktum kvarstår att antingen läggs mycket tryck på handlederna (även när jag håller ovanpå styret) eller så kommer jag automatiskt in en svank med ländryggen och blir kopiöst trött efter ett tag. Får träna mer core
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 12:46En del Wannabecyklister har svårt att komma ned i bocken av fysiologiska skäl.
En del Wannabecyklister har svårt att komma ned i bocken av fysiologiska skäl.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 12:46Hmm, det var väl Leif som var wannabe i det här sammanhanget?
Cyklister ligger ofta i bocken, wannabe-cyklister har händerna där uppe. Eller fattar jag trögt?
Hmm, det var väl Leif som var wannabe i det här sammanhanget?
Cyklister ligger ofta i bocken, wannabe-cyklister har händerna där uppe. Eller fattar jag trögt?
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 12:54Stillasittande arbete samt långvariga ryggproblem kan medföra att den reflexmässiga förmågan att aktivera muskelkorsetten försvinner.
Lästips.
Bålstabilitet - fakta och övningar med balansboll, Joanne Elphinston, Paul Pook, Britt Mari Öland, ISBN: 91-88
Stillasittande arbete samt långvariga ryggproblem kan medföra att den reflexmässiga förmågan att aktivera muskelkorsetten försvinner.
Lästips.
Bålstabilitet - fakta och övningar med balansboll, Joanne Elphinston, Paul Pook, Britt Mari Öland, ISBN: 91-88
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 12:55www.balansboll.nu har övningarna
Bara köpa en boll och köra igång.
http://www.balansboll.nu har övningarna
Bara köpa en boll och köra igång.
Quote from Lena O on 19 August 2009, 13:40Det var Fredrik som kläckte ur sig wannabe.
Tomas: Handlederna? Jag har mina raka, oavsett var jag hålla i styret, ett par armbågar med tillhörande biceps och triceps bl.a som avlasta som stöttdämparna.
Förutom att hålla kroppen stabil har abdominus rect
Det var Fredrik som kläckte ur sig wannabe.
Tomas: Handlederna? Jag har mina raka, oavsett var jag hålla i styret, ett par armbågar med tillhörande biceps och triceps bl.a som avlasta som stöttdämparna.
Förutom att hålla kroppen stabil har abdominus rect
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 14:02Är inte Homo erectus med också?
Är inte Homo erectus med också?
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 14:24Kan detta som du skriver Benny vara värt att tänka på för en sån som mig också. Som får ont i ryggen under lite längre cykelturer?
Kan detta som du skriver Benny vara värt att tänka på för en sån som mig också. Som får ont i ryggen under lite längre cykelturer?
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 14:33Det kan finnas ett samband mellan sittställningen och ryggproblem.
Det kan finnas ett samband mellan sittställningen och ryggproblem.
Quote from Funbeat user on 19 August 2009, 14:38hmm....ok, man ska inte håll ner om man är inte ett riktigt cyklist.
fintjag har problem att jag tappa känslor i lilla fingret - det faktist har inte kommit tillbaka nu för ett månader , annars det är "sticka" i hela händ under tiden jag cyklar.
Ja
hmm....ok, man ska inte håll ner om man är inte ett riktigt cyklist.
fint
jag har problem att jag tappa känslor i lilla fingret - det faktist har inte kommit tillbaka nu för ett månader , annars det är "sticka" i hela händ under tiden jag cyklar.
Ja