Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jodå, nu har jag fastnat i min hustrus retorik,,,
Jag har sparat /tjänat en massa pengar på att handla!

Frågan är nu bara vad jag skall göra med alla intjänade stålar..

Jag köpte precis ett par nya ASICS GT 2150 för runt 750 kronor "på nätet".

Iofs til

Jag säger som jag alltid säger: och vad gör du när din lokala sportaffär stänger ner för att alla bara provar skorna och kläderna där?

Det blir som med alla bokaffärer.....

Synundersökning var gratis hos optiker förr. Nu när man kan köpa glasögonen billigt på nätet tar optikern ut full betalning (dvs en halvtimmes arbetstid) för undersökningen.

Jag har en gissning angående utprovning av skor i framtiden...

Jag köper böcker både via nätet och i bokhandeln, men jag tittar aldrig på en bok i bokhandeln för att sedan beställa via nätet. Via nätet beställer jag böcker som bokhandeln aldrig skulle komma på tanken att ta in, som tex Maffetones senaste träningsbok.

Paul Ramén:: fy..fy.. 🙂

Man kan ju även ta upp prisfrågan med sin lokale handlare medan man är där och provar grejerna. Typ "Jag såg de här skorna på nätet för xxx kr, jag vill gärna köpa grejerna här men prisskillnaden är lite väl stor. Kan du göra något på priset?"

Ja... man

Jaha, fram för fler marknadsbodar och lokala säljare, oavsett pris alltså.

Fy mig för att jag ville dela med mig av något jag trodde var ett bra tips.

Det skall inte upprepas.. (H)

/Paul

Jag köper alla mina skor på nätet. Dock så testar jag inte dom i sportaffären innan. Har kört Asics GT 21xx länge nu och de skiljer inte så mycket i storleken. Annars kan man ju alltid prova på mässor vid nummerlappdutdelningarna.

Skor verkar vara dyrt

Jag skulle aldrig köpa ett par skor oprövade... Om du beställer dem på nätet, var har du då provat dem? Samtliga i de sammanhang du nämner?

12