Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta efter kvällsjogg?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,
Vet inte om det är bäst att posta i löp- eller matforumet men jag testar här 🙂

Jag undrar hur viktigt det är att äta någonting efter att man joggat på kvällen, om man ätit bra resten av dagen.
Jag brukar äta middag runt sju och efter det någon gång

Om du skall träna på morgonen/förmiddagen dagen efter, så tycker jag du skall äta något efter träningen. Annars kan du nog låta bli, eftersom du inte trivs med det.

Själv föredrar jag att äta en stor måltid efter träningen om möjligt, men det är jag det.

jag tror du har svaret själv:

"Till saken hör att jag är inte hungrig när jag kommer hem och jag tycker inte om att gå och lägga mig mätt för då har jag svårt att somna och sover dåligt hela natten, så helst vill jag inte äta något på resten av kvällen."

håller med, lyssna på kroppen. Jag måste äta efter ett kvällspass annars vaknar jag på natten...

Om du ni vill få i dig något även om kroppen inte vill så kommer man ganska långt med ett glas mjölk.

Du kan nog lugnt skippa mat efter passet. Har du dessutom ätit middag så pass nyligen så finns det ju osmält föda kvar i systemet (magsäck och tarmar) som fortsätter ge dig energi och borde fungera för återfyllnad av glykogendepåer spm är det primära skäl

Om du har svårt att äta något så se till att dricka något. Någon föreslog att glas mjölk, och det är inte helt fel. Kanske kan du få i dig en halv banan till det, eller så kan du ju pröva någon återhämtningsdryck.
För återhämtning av muskler och förebygga

Vakna mitt i natten och vara hungrig gillar inte jag och det kan hända om jag slarvar med kvällsmaten - speciellt då jag tränat hårt!

Hände mig igår natt, körde crosstrainer innan läggdags och glömde käka. Vaknade kl 02, mådde lite dåligt så jag gick upp och käkade en portion havregrynsgröt.

+BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/045.gif

12