Quote from Guest on 8 January 2008, 17:51Hej hej
Sitter nu här och jobbar. Ska träna när jag kommer hem. Är hungrig.
Ska jag äta mellis och vänta 2-3 h med att träna... det blir ju rätt sent då...
Eller ska jag träna hungrig och satsa på att äta ordentligen efteråt???Tacksam för råd!
Hej hej
Sitter nu här och jobbar. Ska träna när jag kommer hem. Är hungrig.
Ska jag äta mellis och vänta 2-3 h med att träna... det blir ju rätt sent då...
Eller ska jag träna hungrig och satsa på att äta ordentligen efteråt???
Tacksam för råd!
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 18:01Ät lite nu, något så du kan träna så gott som direkt ändå och ät rejält när du kommer hem. Träna hungrig är sällan lyckat. Vänta är inte heller optimalt, så en kompromiss vore väl i sin ordning? 🙂
Ät lite nu, något så du kan träna så gott som direkt ändå och ät rejält när du kommer hem. Träna hungrig är sällan lyckat. Vänta är inte heller optimalt, så en kompromiss vore väl i sin ordning? 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 18:03jag hade ätit en frukt och tränat. typ apelsin, clementin.
jag hade ätit en frukt och tränat. typ apelsin, clementin.
Quote from Funbeat user on 8 January 2008, 18:07Skall du köra tung träning bör du inte äta senare än två timmar innan träning.
Skall du köra tung träning bör du inte äta senare än två timmar innan träning.
Quote from Camilla Höög on 8 January 2008, 18:22Jag äter när jag är hungrig och behöver energi och det innebär ibland även mat under passet. Bra att träna på att kunna äta i rörelse så man inte måste stå still på tävling för att man inte kan springa och äta samtidigt.
Åt precis nyss kvällsmat och ska k
Jag äter när jag är hungrig och behöver energi och det innebär ibland även mat under passet. Bra att träna på att kunna äta i rörelse så man inte måste stå still på tävling för att man inte kan springa och äta samtidigt.
Åt precis nyss kvällsmat och ska k
Quote from Lars Mörrby on 8 January 2008, 19:18Ät du!
Skall du styrketräna så kan du äta ganska ordentligt och ganska nära inpå.
Skall du springa lätt/jogga så skall du kanske vänta en timme mellan mat och träning, och
bara äta något lite lättare.Skall du köra intensivpass löpning är det nog bra a
Ät du!
Skall du styrketräna så kan du äta ganska ordentligt och ganska nära inpå.
Skall du springa lätt/jogga så skall du kanske vänta en timme mellan mat och träning, och
bara äta något lite lättare.
Skall du köra intensivpass löpning är det nog bra a
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 08:01Jag äter ibland ganska nära inpå träning. Jag klarar inte att träna hungrig, då blir jag matt och träningen är bara jobbig. Jag har lärt mig vad jag kan äta nära inpå och vad jag behöver ett par timmar att smälta. Testa dig fram. Vi är alla olika och vad
Jag äter ibland ganska nära inpå träning. Jag klarar inte att träna hungrig, då blir jag matt och träningen är bara jobbig. Jag har lärt mig vad jag kan äta nära inpå och vad jag behöver ett par timmar att smälta. Testa dig fram. Vi är alla olika och vad
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 12:04Jag är så lyckligt lottad att jag kan äta svärmors kålpudding och ändå kunna springa ungefär en timme senare, men jag tror det är är lite vanesak också. Men träna med mat i magen är inga större problem, utom möjligen i styrketräningen då det känns som man
Jag är så lyckligt lottad att jag kan äta svärmors kålpudding och ändå kunna springa ungefär en timme senare, men jag tror det är är lite vanesak också. Men träna med mat i magen är inga större problem, utom möjligen i styrketräningen då det känns som man
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 12:07Jag har inga större problem att äta och sen gå och träna. Igår tryckte jag i mig 6 såna ICA vitlöksbaugetter man gör i ugn själv för att sedan en kvart senare gå och styrketräna. Kändes som vanligt. Enda kan vara att det ibland står en lite i halsen men d
Jag har inga större problem att äta och sen gå och träna. Igår tryckte jag i mig 6 såna ICA vitlöksbaugetter man gör i ugn själv för att sedan en kvart senare gå och styrketräna. Kändes som vanligt. Enda kan vara att det ibland står en lite i halsen men d
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 12:10Stämmer nog, jag har styrketränat för lite på sistone.
Stämmer nog, jag har styrketränat för lite på sistone.