Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 12:15Jag får håll och det känns som jag ska spy vilken sekund som helst om jag äter för nära inpå ett träningspass. När det kommer till styrketräning går det bra som närmast en halvtimme innan, men när det kommer till löpning och tuffare konditionspass måste j
Jag får håll och det känns som jag ska spy vilken sekund som helst om jag äter för nära inpå ett träningspass. När det kommer till styrketräning går det bra som närmast en halvtimme innan, men när det kommer till löpning och tuffare konditionspass måste j
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 12:48Jag tror man måste lära sig att motstå små hungerkänslor som kryper på före ett träningspass. Har man ätit en måltid säg inom 5-6 timmar före finns definitivt energi att genomföra de flesta (även hårda) träningspass. Jag har ofta småhungrig före träningen
Jag tror man måste lära sig att motstå små hungerkänslor som kryper på före ett träningspass. Har man ätit en måltid säg inom 5-6 timmar före finns definitivt energi att genomföra de flesta (även hårda) träningspass. Jag har ofta småhungrig före träningen
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 13:09Det är mycket individuellt, du få prova dig fram. Sedan beror det också på vilken idrott du utövar. Man kan också tänka på att maten stannar kvar i magsäcken under tre timmar och kroppen arbetar och bryter ner födan under denna tiden. För min egen del kan
Det är mycket individuellt, du få prova dig fram. Sedan beror det också på vilken idrott du utövar. Man kan också tänka på att maten stannar kvar i magsäcken under tre timmar och kroppen arbetar och bryter ner födan under denna tiden. För min egen del kan
Quote from Lars Mörrby on 9 January 2008, 16:16Kom precis att tänka på en bok jag läste för ett par veckor sedan - Dean Karnazes - Ultramarathon man. Killen är rätt extrem - springer typ 10 marathon i sträck. Han har lärt sig äta samtidigt som
han springer. Han petar vid något tillfälle i sig en pizza
Kom precis att tänka på en bok jag läste för ett par veckor sedan - Dean Karnazes - Ultramarathon man. Killen är rätt extrem - springer typ 10 marathon i sträck. Han har lärt sig äta samtidigt som
han springer. Han petar vid något tillfälle i sig en pizza
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 16:28Rune Larsson, som väl iaf måste vara en av de bästa ultralöparna vi har, skriver på sin hemsida:
"På tävlingsdagen vaknar jag så sent det är praktiskt möjligt. Personbästat är 50 minuter innan start. Det var perfekt och jag sprang på 6:51 (Lejonbragden i
Rune Larsson, som väl iaf måste vara en av de bästa ultralöparna vi har, skriver på sin hemsida:
"På tävlingsdagen vaknar jag så sent det är praktiskt möjligt. Personbästat är 50 minuter innan start. Det var perfekt och jag sprang på 6:51 (Lejonbragden i
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 16:43Susanna ska troligtvis inte springa 100 km eller cykla 200 km på kvällskvisten.
Susanna ska troligtvis inte springa 100 km eller cykla 200 km på kvällskvisten.
Quote from Lars Mörrby on 9 January 2008, 16:47Så svaret (om än ett dygn för sent) till Susanna måste alltså vara:
"Stoppa i dig så mycket du kan så orkar du träna ordentligt"!! 😉
Så svaret (om än ett dygn för sent) till Susanna måste alltså vara:
"Stoppa i dig så mycket du kan så orkar du träna ordentligt"!! 😉
Quote from Daniel Jernebring on 9 January 2008, 16:59Hihi, vad roligt med många svar! 🙂
Jag kan berätta att jag åt en liten skinksmörgås, ett päron och lite yoghurt - väntade 45 min och sedan gympade jag.
När jag löptränar vet jag med mig att jag kan äta senast 2 h innan för att inte få sura uppstötning
Hihi, vad roligt med många svar! 🙂
Jag kan berätta att jag åt en liten skinksmörgås, ett päron och lite yoghurt - väntade 45 min och sedan gympade jag.
När jag löptränar vet jag med mig att jag kan äta senast 2 h innan för att inte få sura uppstötning
Quote from Funbeat user on 9 January 2008, 21:22Hoppas det gick bra, jag tycker nog gympa kan locka upp mer obehagligheter än löpning men det kanske är vana där med?
Hoppas det gick bra, jag tycker nog gympa kan locka upp mer obehagligheter än löpning men det kanske är vana där med?