Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELÄta kolhydrater eller inte / blan …
You need to log in to create posts and topics.

En liten fråga , jag har dragit ned på ris , makaroner , potäter till ett minimum för att testa lite hur kroppen reagerar o förhoppningsvis gå ned lite med ! Är det kortsiktigt tänkt dvs veckotidningsidioti ? Jag får nog i mig lite kolhydrater ändå .....

Äter parboiled ris, fullkornspasta och potatis utan bekymmer.
Äter kött, inälvsmat och annat som ger en blandad kost inklusive spårämne och mineraler.
Hur tusan kan man träna om man inte äter och hur tusan kan man äta om man inte tränar?

Äter gör jag ...men väger en smula för mycket ! Väger ca 94-96 kg och är 186 Cm , har midjemått på 104 ....det är så att jag skulle vilja komma ner några cm på midjemåttet eftersom jag anser att jag tränar såpass mycket att det kan vara så att musklerna

Se till att vara lite småhungrig och träna, träna, träna. Så omfördelas kilona.

Jag körde nån sorts modifierad GI under ett år i stort sett. Då vägde jag 115 och slutade på 100. Nu är jag nere på 90-92 nånstans med midjemått på 90 och är lika lång som dig. Inte idioti enligt mig, det gjorde mig extremt gott att gå ner de här 25 kilon

David , jag jobbar som plåtslagare o svetsare så ibland kan det kännas lite tungt att vara småhungrig men jag ska dra ned på 9 mackan från 2 till 1 ( mörkt bröd har det varit hela tiden , kornell för tillfället ) .
Det har varit smågodis 2-3 ggr i veck

Very low carbon driver, eller något sådant.

Inget för dig som plåtslagare med fysiskt arbete.
Håll igen liiite på käket så löser det sig.

Lycka Till!

Tack David , jag återkommer med vidare rapport såsmåningom .

Kör aldrig GI på dater (singelinlägg) Personligen är jag fast övertygad om att tallriksmodellen maximerar välbefinnande. Däremot omfördela till långsamma kolhydrater, fullkorn...skippa ris... Jag toppade på 90 kilo en gång i tiden nu pendlar jag mellan 7

Jag äter alltid på två tallrikar. Käket får inte plats annars.