Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta på långpass???
You need to log in to create posts and topics.

12

Måste bara fråga: Vad "äter" ni på era långpass (>2 timmar)? Jag klarar inte sportdryck (kallsvettningar, pälsen ställer sig upp, det vänder sig i magen...), men Gainomax/andra proteinsdrycker t.ex. går bra. (Och ja, jag vet att Gainomax inte är en prote

Jag har tips som är jävligt oheligt men fungerar kanon: Coca Cola.

(Nu skriker alla som är politiskt korrekta)

Faktum är att det bland multisportare snackas om CC, men tyst eftersom det inte är ok att nämna denna satans-dryck.

Vår barnmorska tipsade mi

Har du testat energi bars eller geler?

coca cola är bra men då ska den vara avslagen så får man inte problem med magen och kaffe är bra....

Coca Cola serverades öppet under Tour de France isynnerhet de sista timmarna på varje etapp.

Har du provat att göra egen sportdryck på vanligt druvsocker. Kanske lite saft i för smaken skull?

Jag gillar vattenutspädd blåbärssoppa eller nyponsoppa, kexchoklad, cola är inte fel. Lite vad jag kommer över brukar det bli, spelar inte så stor roll.

Hemmagjord hallonsaft är det godaste att ha med sig tycker jag. Tyvärr så är det rätt svårt att få tag på och att göra själv.

Jo saft är gott, men det är för lite kolhydrater i saften i sig. Tillsats behövs av företrädesvis druvsocker och eller maltodextrin. Tänk 1 gram snabba kolhydrater i minuten. Det är vad kroppen kan tillgodogöra sig ungefär. 1 påse Vitargo innehåller typ 7

Utspädd Cocacola har jag funderat på om inte CC kunde börja kränga under namnet Coke-sport eller ngt, jag brukade slå i mig en burk efter träning alltid förut och så en massa vatten, ibland blandat, för colan är för koncentrerat söt. Inte en massa sötnin

Ja... Jonas: Geler är ju liksom koncetrerad glukos, dvs det absolut värsta. Bars funkar, men de är ofta så sega och jobbiga att tugga på medans man springer!

Har bakat Runekakor idag, tar med dem ut nästa gång. Supergoda blev de!

12