Quote from Guest on 4 June 2012, 12:35Jag brukar få problem med magen om jag äter gel/energikakor. Funderar på vad jag skall ha istället...? Normalt sett dricker jag endast, om inte passet överstiger 5 timmar. Energidryck går bra, men det känns som om jag behöver något mer. Fungerar knäckebr
Jag brukar få problem med magen om jag äter gel/energikakor. Funderar på vad jag skall ha istället...? Normalt sett dricker jag endast, om inte passet överstiger 5 timmar. Energidryck går bra, men det känns som om jag behöver något mer. Fungerar knäckebr
Quote from Rasmus Olsson on 4 June 2012, 12:45Finns ju massa olika tillverkare av bars. Prova i god tid innan - vilket är för sent nu - vilket fabrikat din mage pallar. Å håll dig till den.
Finns ju massa olika tillverkare av bars. Prova i god tid innan - vilket är för sent nu - vilket fabrikat din mage pallar. Å håll dig till den.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 12:56Klarar ingen bars som jag lyckats hitta då alla innehåller skummjölk eller mjölkpulver. (tål inte laktos).
Klarar ingen bars som jag lyckats hitta då alla innehåller skummjölk eller mjölkpulver. (tål inte laktos).
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 12:57Jag kör numera konsekvent med Delicatobollar tillsammans med sportdryck. För mig fungerar det precis lika bra som de "hightech" varianter av gel och bars jag använt tidigare.
Rekommenderas!
Jag kör numera konsekvent med Delicatobollar tillsammans med sportdryck. För mig fungerar det precis lika bra som de "hightech" varianter av gel och bars jag använt tidigare.
Rekommenderas!
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:00Torkad frukt/russin och salta nötter brukar vara gott. Är du mer sugen på något mack-orienterat skulle jag nog hellre satsa på någon slags tunnbrödsrulle med typ jordnötssmör (massa härlig energi!). För att få i dig energi från knäckebröd behöver du tugga
Torkad frukt/russin och salta nötter brukar vara gott. Är du mer sugen på något mack-orienterat skulle jag nog hellre satsa på någon slags tunnbrödsrulle med typ jordnötssmör (massa härlig energi!). För att få i dig energi från knäckebröd behöver du tugga
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:02Perfekt (H) (Delicatobollar). Precis vad jag var ute efter. De vet jag att jag tål. Laktosfria också. Hur många brukar du äta och hur ofta?
Perfekt (H) (Delicatobollar). Precis vad jag var ute efter. De vet jag att jag tål. Laktosfria också. Hur många brukar du äta och hur ofta?
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:02Du har sett den här? http://www.vatternrundan.se/documents/innehallsforteckning_VR_2012.pdf
Du har sett den här? http://www.vatternrundan.se/documents/innehallsforteckning_VR_2012.pdf
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:04Jag har ofta Twix. Billiga i storpack på IKEA, lättuggade o ok för magen. Mazariner är tydligen poppis i cykelkretsar. Frallor med nutella gillar nån, men det verkar lite segt att tugga tycker jag. Har tidigare provat rullade sockrade pannkakor, det funka
Jag har ofta Twix. Billiga i storpack på IKEA, lättuggade o ok för magen. Mazariner är tydligen poppis i cykelkretsar. Frallor med nutella gillar nån, men det verkar lite segt att tugga tycker jag. Har tidigare provat rullade sockrade pannkakor, det funka
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:07Nej, det har jag inte sett. Förra året blev jag dålig av bullarna 🙁 Har de ändrat?
Nu är de laktosfria, tror inte de var det förra året.
Nej, det har jag inte sett. Förra året blev jag dålig av bullarna 🙁 Har de ändrat?
Nu är de laktosfria, tror inte de var det förra året.
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 13:10Jag kan inte svara på det, maila dem och fråga.
Jag kan inte svara på det, maila dem och fråga.