Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄta på Vätternrundan?
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar få problem med magen om jag äter gel/energikakor. Funderar på vad jag skall ha istället...? Normalt sett dricker jag endast, om inte passet överstiger 5 timmar. Energidryck går bra, men det känns som om jag behöver något mer. Fungerar knäckebr

Finns ju massa olika tillverkare av bars. Prova i god tid innan - vilket är för sent nu - vilket fabrikat din mage pallar. Å håll dig till den.

Klarar ingen bars som jag lyckats hitta då alla innehåller skummjölk eller mjölkpulver. (tål inte laktos).

Jag kör numera konsekvent med Delicatobollar tillsammans med sportdryck. För mig fungerar det precis lika bra som de "hightech" varianter av gel och bars jag använt tidigare.

Rekommenderas!

Torkad frukt/russin och salta nötter brukar vara gott. Är du mer sugen på något mack-orienterat skulle jag nog hellre satsa på någon slags tunnbrödsrulle med typ jordnötssmör (massa härlig energi!). För att få i dig energi från knäckebröd behöver du tugga

Perfekt (H) (Delicatobollar). Precis vad jag var ute efter. De vet jag att jag tål. Laktosfria också. Hur många brukar du äta och hur ofta?

Du har sett den här? http://www.vatternrundan.se/documents/innehallsforteckning_VR_2012.pdf

Jag har ofta Twix. Billiga i storpack på IKEA, lättuggade o ok för magen. Mazariner är tydligen poppis i cykelkretsar. Frallor med nutella gillar nån, men det verkar lite segt att tugga tycker jag. Har tidigare provat rullade sockrade pannkakor, det funka

Nej, det har jag inte sett. Förra året blev jag dålig av bullarna 🙁 Har de ändrat?
Nu är de laktosfria, tror inte de var det förra året.

Jag kan inte svara på det, maila dem och fråga.