Quote from Guest on 1 June 2010, 10:39Jag tömmer mina energidepåer otroligt snabbt. Efter bara ett par timmar så tar det liksom stopp.
Vad ska jag äta under Vättern? Siktar på en debut under 10 timmar så det blir inte några långa matpauser direkt...//Niclas
Jag tömmer mina energidepåer otroligt snabbt. Efter bara ett par timmar så tar det liksom stopp.
Vad ska jag äta under Vättern? Siktar på en debut under 10 timmar så det blir inte några långa matpauser direkt...
//Niclas
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 10:49Köp ett Enervit Vätternrundepaket så får du den energi du behöver, men man blir inte mätt. 🙂
Stanna i 2-3 depåer och fyll flaskorna och ät/tag med bullar och bananer så klarar du dig runt.
Köp ett Enervit Vätternrundepaket så får du den energi du behöver, men man blir inte mätt. 🙂
Stanna i 2-3 depåer och fyll flaskorna och ät/tag med bullar och bananer så klarar du dig runt.
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 10:52Bars som din mage klarar av. Du bör ha kört långpass inför där du gjort samma sak
Bars som din mage klarar av. Du bör ha kört långpass inför där du gjort samma sak
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 11:10Synd att du inte har periodiserat din träning redan i vintras.
Synd att du inte har periodiserat din träning redan i vintras.
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 11:376-8 bars, gel i reserv och lagom mycket sportdryck (ta med pulver, blanda med VR:s vatten). Det räcker för tider långt under 10 timmar.
6-8 bars, gel i reserv och lagom mycket sportdryck (ta med pulver, blanda med VR:s vatten). Det räcker för tider långt under 10 timmar.
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 13:39Om det tar stopp efter ett par timmar tolkar jag det som att din kropp går till stor del på snabba kolhydrater. Sent att göra något åt nu, så fyll fickorna med snabba kolhydrater, t.ex. bars, bananer, gels etc. och drick sportdryck.
Om det tar stopp efter ett par timmar tolkar jag det som att din kropp går till stor del på snabba kolhydrater. Sent att göra något åt nu, så fyll fickorna med snabba kolhydrater, t.ex. bars, bananer, gels etc. och drick sportdryck.
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 13:43Något jag funderar över är alla som säger att energin tar slut under era rundor. Hur känner ni att det är brist på energin och att ni inte bara är trötta av ansträngningen. Jag har kört helt slut några gånger och vet hur det känns men innan släggan kommer
Något jag funderar över är alla som säger att energin tar slut under era rundor. Hur känner ni att det är brist på energin och att ni inte bara är trötta av ansträngningen. Jag har kört helt slut några gånger och vet hur det känns men innan släggan kommer
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 13:58Det är väldigt stor skillnad på hur mycket energi som behövs beroende på hur hårt man tar i. Om jag exempelvis kör 60-65% av maxpuls så kan jag cykla 65 km utan påfyllning (bara vatten), men om jag ökar intensiteten och kör med en puls på runt 75% så behö
Det är väldigt stor skillnad på hur mycket energi som behövs beroende på hur hårt man tar i. Om jag exempelvis kör 60-65% av maxpuls så kan jag cykla 65 km utan påfyllning (bara vatten), men om jag ökar intensiteten och kör med en puls på runt 75% så behö
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:54Jag läste på cyklas hemsida att det rekommenderades att fylla vatten i flaskorna i depån och sedan trycka två gels i flaskorna. Finns det någon fördel med det jämfört med att blanda i eget pulver eller köra med den sportdryck som bjuds?
När ni trycker i
Jag läste på cyklas hemsida att det rekommenderades att fylla vatten i flaskorna i depån och sedan trycka två gels i flaskorna. Finns det någon fördel med det jämfört med att blanda i eget pulver eller köra med den sportdryck som bjuds?
När ni trycker i
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 15:15Jag körde på Grädde och blåbärssoppa till frukost ca 2-3 dl av varje och lite kaffe. Under loppet åt jag 6 snickers och drack 2 flaskor vatten och 2 sportdryck. Jag körde runt på 8,37 tror jag det var.
Jag körde på Grädde och blåbärssoppa till frukost ca 2-3 dl av varje och lite kaffe. Under loppet åt jag 6 snickers och drack 2 flaskor vatten och 2 sportdryck. Jag körde runt på 8,37 tror jag det var.