Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄta under vättern
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror inte man ska oroa sig överdrivet mycket. Jag körde runt vättern för ett par helger sen och åt 2,5 energy bar och en del gels + sportdryck.

Men Johan du tar ju inte så lång tid på dig så du hinner väl inte bli hungrig :-

Jo en hel del! =) Det jag åt var för lite, men vad jag menar är att jag inte tror att man behöver vara överdrivet orolig. Det är inte valet av energy bar eller energi som avgör, utan bäst tror jag är om man äter det man är van vid och tycker om, och ser t

Det är ju väldigt viktigt vad/om man ätit innan. Jag kan åka 8-10 mil på bara vätska om jag ätit en stadig frukost innan. Vid ett pass i våras hade jag ätit väldigt dåligt innan och tog helt klart slut ett par mil innan jag var hemma. Det i kombination me

Det är viktigare att äta bra dagen innan än på morgonen.
Sedan är det en träningssak att klara långa pass och veta när det är dags att fylla på med en mazarin.
Vatten blir det lite oftare men många pass går på en flaska vintertid.

Instämmer. Och inte viktigt bara vad man ätit precis innan utan även dagen/dagarna innan. Jag kör 8-12 mil var och varannan kväll och äter inte mer än någon banan eller snickers under turen, samt dricker vatten.

David: Spelar det roll vilket märke det är på mazarinerna? Det finns ju en uppsjö mer eller mindre kända märken.

Jag håller på med en utvärdering men Wienerbageriet i Hedemora ligger bra till.

Ok! Jag vet bara att mandelkubbar ska vara av märket Hägges från Ö-vik. Men dom är på tok för torra att äta när man cyklar! 🙂

Du borde ha med dig en flaska vatten i alla fall.