Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅterhämtning ?
You need to log in to create posts and topics.

Något som ofta dyker upp är begreppet "återhämtning" vanligen med referenser till "slaggprodukter" och "genomblödning". För mig känns det som ett ganska oreflekterat återciterande av odokumenterade internetkällor (i flera led antagligen också). Jag känner

Jag skulle nog hävda det motsatta gällande superkompensation. Jag har stött på det betydligt oftare inom löpning än styrketräning. Det du har lärt dig om superkompensation har antagligen teorier som kommer från löpningen från början, så om du känner dig t

Stefan: Jag kan rekommendera dig att läsa boken Kondition och uthållighet av Mikael Mattsson och Filip Larsen för djupare förståelse!

Tack för svaren. Nu är det så Niklas, att i min examen ingår "ingenjör" och i rollbeskrivningen "analytiker" så jag ändå litet sugen på avhandlingar 🙂
Mitt syfte är ju givetvis att slippa uppfinna löparhjulet på egen hand och i stället att använda befin

Köp Mackans böcker också om du inte redan gjort det, de är väldigt läsvärda!

Om du är ute efter exakt vetenskap får du nog hålla dig till hederliga analyskurser. Inom träningens värld är inget exakt och kroppen reagerar olika i stort sett varje gång även vid till synes samma träningsmönster 🙂 Därav ordspråket lyssna på kroppen.

Hej,
Har ingen egen kunskap att bidra med. Inte så bra på återhämtning...

Men läs allt du kan på http://www.traningslara.se.
Det som inte står där behöver jag inte kunna....

Tack Annica!

Intressant?

Två olika modeller till anpassning vid träning

Jag hittade också den sidan Kim. Utifrån vad jag förstår - bra beskrivning. Observera att det går att ladda hem en artikel från annan källa nertill på sidan.