Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 13:10(t+) (t+) på Mikael Forsström.
(t+) (t+) på Mikael Forsström.
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 13:12Kanske inte är rätt ställa att ta upp det här men eftersom att en del ultralöpare redan är samlade så. Tänkte springa en ultra någon gång i framtiden och undrar hur vägen dit ser ut. Är väl väldigt individuellt beroende på hur mycket man tränat innan. Har
Kanske inte är rätt ställa att ta upp det här men eftersom att en del ultralöpare redan är samlade så. Tänkte springa en ultra någon gång i framtiden och undrar hur vägen dit ser ut. Är väl väldigt individuellt beroende på hur mycket man tränat innan. Har
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 13:37Robert, ultralöpningen behöver tillskott av bra löpare. Du som klarar maran på under 3 timmar och är såpass ung borde ha goda förutsättningar att slå dig in bland ultraeliten på t.ex 100 km. Detta förutsatt förstås att intresset för ultra finns och håller
Robert, ultralöpningen behöver tillskott av bra löpare. Du som klarar maran på under 3 timmar och är såpass ung borde ha goda förutsättningar att slå dig in bland ultraeliten på t.ex 100 km. Detta förutsatt förstås att intresset för ultra finns och håller
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 21:15En fråga av nyfikenhet. Behovet av återhämtning borde vara väldigt beroende av hur många och långa pauser man tar under loppet. Stämmer det?
KGs son sprang ju ett drygt marathonlopp om dagen i åtta dagar i sträck nyligen, tämligen otränad så vitt jag för
En fråga av nyfikenhet. Behovet av återhämtning borde vara väldigt beroende av hur många och långa pauser man tar under loppet. Stämmer det?
KGs son sprang ju ett drygt marathonlopp om dagen i åtta dagar i sträck nyligen, tämligen otränad så vitt jag för
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 21:40Helt rätt Klas.
På ett lopp över tid vilar man så mycket man vill.
Man kommer dock noll meter under vila/sömn.Min son Niclas klarade 2008 333 km utan egentlig träning. ( 5 - 10 km /v om vädret var hyggligt eller bra )
2009 klarade han 383 km med samma l
Helt rätt Klas.
På ett lopp över tid vilar man så mycket man vill.
Man kommer dock noll meter under vila/sömn.
Min son Niclas klarade 2008 333 km utan egentlig träning. ( 5 - 10 km /v om vädret var hyggligt eller bra )
2009 klarade han 383 km med samma l
Quote from Funbeat user on 3 January 2011, 22:06Även det kan förklaras av Lieberman och Brambles teori att vi är konstruerade för persistence hunting. En sådan jakt kan ta många timmar, men en stor del av tiden går åt till att spåra när djuret har gömt sig, dvs man springer inte hela tiden.
I Lore of
Även det kan förklaras av Lieberman och Brambles teori att vi är konstruerade för persistence hunting. En sådan jakt kan ta många timmar, men en stor del av tiden går åt till att spåra när djuret har gömt sig, dvs man springer inte hela tiden.
I Lore of
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 13:32Hmm, det låter ju väldigt fint det där med att ta ett ultralopp "som träning". (har inget problem när jag tränar långpass själv att njuta av löpningen och ta fikapauser), men får jag en nummerlapp på bröstet och vet att klockan rullar så kommer jag kuta t
Hmm, det låter ju väldigt fint det där med att ta ett ultralopp "som träning". (har inget problem när jag tränar långpass själv att njuta av löpningen och ta fikapauser), men får jag en nummerlapp på bröstet och vet att klockan rullar så kommer jag kuta t
Quote from Funbeat user on 4 January 2011, 13:50Emelie, jag är likadan jag. Därför skrev jag "De kortare ultrorna tog jag mer som träning, åtminstone förberedelsemässigt" i mitt första inlägg. Med nummerlapp på så löpte jag amok på både Lidingö Ultra (=kramp) och på SUM (=gick in i väggen). Fast distan
Emelie, jag är likadan jag. Därför skrev jag "De kortare ultrorna tog jag mer som träning, åtminstone förberedelsemässigt" i mitt första inlägg. Med nummerlapp på så löpte jag amok på både Lidingö Ultra (=kramp) och på SUM (=gick in i väggen). Fast distan
Quote from Funbeat user on 5 January 2011, 10:22Låter intressant, Lidingö Ultra 50km. Småprata när man springer? I en tävling! Där har du något jag verkligen skulle behöva träna på. Kommer ihåg att vi på specialidrotten hade tre dagar med intensiv aktivitet från morgon till kväll. Var nästan okontakt b
Låter intressant, Lidingö Ultra 50km. Småprata när man springer? I en tävling! Där har du något jag verkligen skulle behöva träna på. Kommer ihåg att vi på specialidrotten hade tre dagar med intensiv aktivitet från morgon till kväll. Var nästan okontakt b