Quote from Guest on 9 October 2009, 09:02Skulle vilja veta lite mer om hur ni återhämtar efter olika pass för att undvika stelhet och värk. Har sett att hockeyspelare sätter sig på träningscykeln direkt efter en match - varför gör de det? För att tömma musklerna och i så fall varför?
En angräns
Skulle vilja veta lite mer om hur ni återhämtar efter olika pass för att undvika stelhet och värk. Har sett att hockeyspelare sätter sig på träningscykeln direkt efter en match - varför gör de det? För att tömma musklerna och i så fall varför?
En angräns
Quote from Jonny Persson on 9 October 2009, 09:12Nedjogg efter passet i kombination med lugna återhämtningspass dagen efter. Funkar för mig.
Nedjogg efter passet i kombination med lugna återhämtningspass dagen efter. Funkar för mig.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 10:45Ungefärligt om varför du ska fortsätta arbeta lätt efter mjölksyraaktiviteter:
Eliminering av mjölksyra går fortare vid aktiv återhämtning (lätt arbete 40-60%
av VO2max) än i vila, eftersom laktat används som bränsle i de aeroba energiprocesserna. Vid pa
Ungefärligt om varför du ska fortsätta arbeta lätt efter mjölksyraaktiviteter:
Eliminering av mjölksyra går fortare vid aktiv återhämtning (lätt arbete 40-60%
av VO2max) än i vila, eftersom laktat används som bränsle i de aeroba energiprocesserna. Vid pa
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 11:33En kompis sa till mig att man lättare blir sjuk också om man avbryter hård träning tvärt. Han visst inte varför, men han hade själv fått lära sig det då han tränade för IFK Norrköping.
En kompis sa till mig att man lättare blir sjuk också om man avbryter hård träning tvärt. Han visst inte varför, men han hade själv fått lära sig det då han tränade för IFK Norrköping.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:22Är det en fotbolls"spelare" så beror det garanterat på för lite träning.
Är det en fotbolls"spelare" så beror det garanterat på för lite träning.
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:40Se hur det har gått för IFK Norrköping ...
Se hur det har gått för IFK Norrköping ...
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:42Det var väll längesedan som det fanns några bra fotbollsspelare i Peking?
Det var väll längesedan som det fanns några bra fotbollsspelare i Peking?
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 12:52Jag har hört att man direkt i anslutning till ett träningspass har ett 1,5 timmes "open window", när immunförsvaret i stort sett ligger nere och man är mycket mottaglig för diverse små virus och annat ont. De som tränar ofta har därför ofta nedsatt immunf
Jag har hört att man direkt i anslutning till ett träningspass har ett 1,5 timmes "open window", när immunförsvaret i stort sett ligger nere och man är mycket mottaglig för diverse små virus och annat ont. De som tränar ofta har därför ofta nedsatt immunf
Quote from Elias Engqvist on 9 October 2009, 14:52Det är väldigt få saker i naturen som är antingen det ena eller också det andra - oftast är det lite mittemellan. Då man tränat så är man lite mer mottaglig än annars ett tag - hur mottaglig man är beror på ens fysiska form f.ö. och ffa hur hårt man träna
Det är väldigt få saker i naturen som är antingen det ena eller också det andra - oftast är det lite mittemellan. Då man tränat så är man lite mer mottaglig än annars ett tag - hur mottaglig man är beror på ens fysiska form f.ö. och ffa hur hårt man träna
Quote from Funbeat user on 9 October 2009, 15:35Men utöver den där trötthetsperioden, så finns det väl mycket som talar för att man står emot attacker bättre om man tränar mycket samt sköter kost och sömn?
Förr var jag ofta förkyld och hängig. Sen ett år tränar jag väldigt regelbundet och har bara haft
Men utöver den där trötthetsperioden, så finns det väl mycket som talar för att man står emot attacker bättre om man tränar mycket samt sköter kost och sömn?
Förr var jag ofta förkyld och hängig. Sen ett år tränar jag väldigt regelbundet och har bara haft