Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag vet så kan man inte ta bort rundor som är kopplade till träningspass. Det borde rimligtvis ha med databasen att göra. Ett kopplat objekt måste frigöras innan det kan raderas.

Då andra kanske ha nytta av dem låter det mer rimligt att kunna ta bort rundan från dina sidor och inte från Databasen. Jag antar att det är där de "ta upp plats" som Stina beskrev.

Intresant diskussion!

Det är helt klart alldeles för rörigt att hålla koll på sina rundor och nån slags gruppering/katalogisering av sina rundor behövs definitivt.

Angående att det är så tokmånga totalt sett: Även om det är rörigt att ta hand om rundor

Tänk ändå vad fantastiskt det är, för några år sen handlade det i min värd om att föra in min träning i ett tråkigt exelark, dra papperskopior på kartor och rita in nyupptäckta rundor. Gps användning och funbeat har gjort min träning och cykelhobby så myc

Förutom att radera rundor hade det varit intressant (för de med gps-klockor) att kunna slå ihop rundor som är väldigt lika, alltså de som faktiskt är samma fysiska runda men som mäter lite olika varje gång.

Jag håller med Andreas!

Förtillfället så vet jag ju inte vilken av alla rundor som visar rätt så jag spara varje runda på samma bana som en egen så blir ju sträckan i snitt förhoppningsvis i alla fall sann. Hade varit bra om man skulle kunna säga att des

När vi ändå är inne på rundor...

Finns det nåt smidigt sätt att hålla koll uppgifter som tex mitt personbästa på en viss runda? Jag tänker mig att många här genomför några pass i veckan på samma runda, och därmed hade det vart trevligt om funbeat hantera

Angående att slå ihop rundor: Det kan man ju redan. En av poängerna med att man måste behandla rundorna man importerar från klockan är att man bland annat kan välja att rundan man just sprang var en runda man sprungit förut, dvs välja en tidigare runda fr

Sven: Det finns inte tyvärr. Men det behövs och ska komma så småninm.

Jag föreslår att vissa rundor skulle kunna bli upphöjda. T.ex. om de är väldigt populära eller av annan anledning är väldigt bra.

T.ex. om en runda har sprungits 100 ggr den senaste månaden av minst 10 personer så skulle den kunna flaggas som populär ell