Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 14:01Som Tomas skriver: Fundera.
Testa också.Som väl är så lärde jag mig springa långt innan alla dessa "bevis" på vilka skor eller vilken löpteknik skulle användas.
Så jag har sprungit i Finlandsfärjor på 300 gram, neutrala, inbyggda pronationsskydd, ja
Som Tomas skriver: Fundera.
Testa också.
Som väl är så lärde jag mig springa långt innan alla dessa "bevis" på vilka skor eller vilken löpteknik skulle användas.
Så jag har sprungit i Finlandsfärjor på 300 gram, neutrala, inbyggda pronationsskydd, ja
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 22:13Jag började i pronationsskor och inlägg med rejäl kompensering. Utan dessa fick jag ont. Numera har jag övergått till sulor som jag mest har pga skönare hålfot och i princip ingen pronationskorrigering, men fortfarande pronationsskor. Om jag använder mina
Jag började i pronationsskor och inlägg med rejäl kompensering. Utan dessa fick jag ont. Numera har jag övergått till sulor som jag mest har pga skönare hålfot och i princip ingen pronationskorrigering, men fortfarande pronationsskor. Om jag använder mina
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 22:59Jag skulle råda att söka upp nån duktig person på området. Tex en ortopedtekniker eller liknande som ser till hela personens kroppsgestaltning. Hade tur att komma i kontakt med en skicklig äldre man som dessutom gjorde om skor. Nej han tog inte ens betal
Jag skulle råda att söka upp nån duktig person på området. Tex en ortopedtekniker eller liknande som ser till hela personens kroppsgestaltning. Hade tur att komma i kontakt med en skicklig äldre man som dessutom gjorde om skor. Nej han tog inte ens betal
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 09:27Svaret på din fråga är "neutrala skor" (enl. ortopedteknikern) men prova dig fram om du tycker att DIN kropp behöver pronationsstöd.
Kuriosa och historien om mig själv (vem älskar inte att prata om sig själv 😉 ):
Jag har enorm överpronation, plattfot
Svaret på din fråga är "neutrala skor" (enl. ortopedteknikern) men prova dig fram om du tycker att DIN kropp behöver pronationsstöd.
Kuriosa och historien om mig själv (vem älskar inte att prata om sig själv 😉 ):
Jag har enorm överpronation, plattfot
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 11:23Ett par pronationsskor har "bara" hårdare plast på insidan av skon som inte tillåter foten att falla inåt och trycka ut materialet på insidan. Sulorna fyller upp hålfoten för att du inte ska lägga all belastning på ett eller flera ställen. Alltså gör de o
Ett par pronationsskor har "bara" hårdare plast på insidan av skon som inte tillåter foten att falla inåt och trycka ut materialet på insidan. Sulorna fyller upp hålfoten för att du inte ska lägga all belastning på ett eller flera ställen. Alltså gör de o
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 14:04Johanna, bra påpekanden. Naturligtvis är det så att somliga, av olika skäl, verkligen behöver de hjälpmedel som finns. Men för majoriteten tror jag att problemen går att träna bort, vilket för mig känns som en mer attraktiv lösning än att köpa hjälpmedel
Johanna, bra påpekanden. Naturligtvis är det så att somliga, av olika skäl, verkligen behöver de hjälpmedel som finns. Men för majoriteten tror jag att problemen går att träna bort, vilket för mig känns som en mer attraktiv lösning än att köpa hjälpmedel
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 14:32Tomas; Jag håller absolut med dig! 🙂 Att känna efter själv tror jag är viktigast, försöka träna bort ev. problem men känns det som att det inte fungerar så får man kolla efter andra lösningar. Det är ju så med allt, det kvittar hur mycket någon säger att
Tomas; Jag håller absolut med dig! 🙂 Att känna efter själv tror jag är viktigast, försöka träna bort ev. problem men känns det som att det inte fungerar så får man kolla efter andra lösningar. Det är ju så med allt, det kvittar hur mycket någon säger att