Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖverpronation och minimalistiskt
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Med viss risk för ytterligare förvirring tänkte jag beskriva mitt problem och se vad FB har att säga.

I korthet, traskade jag idag iväg till en naprapat för första gången någonsin. Problemet gällde att jag de senaste månaderna haft problem med väns

Tycker din sista mening sammanfattar det ganska bra 🙂

Bara för att du har inlägg eller skor som är uppbyggda springer du inte på hälen! Det är väl kanske inte givet att springa minimalistiskt hela tiden eftersom du fått problem, kroppen ska ju må bra :).

Jag kan rekommendera Skechers skor, har 2 av deras so

Jag har varit plattfot så länge jag kan minnas, och alltid levt med inlägg och uppbyggda skor.
Jag har för ett par månader sedan börjat springa, och valde då minimalistiskt för att stärka fötterna. Jag tränar mycket tåhävningar o.dyl. och går mycket barfo

Hmm. Du har ett problem. Du har fått en diagnos och åtgärder av en person somsett dig och är utbildad. Men du tycker att andra som aldrig träffat dig vet bättre. Dessutom följer du trenden och tycker det borde vara så lite sko som möjligt. Det är mycket v

Har du inte funktionskläder när du springer? Där kan man snacka om konstgjord andning. 🙂

De flesta skor har innersula. Att byta ut en innersula som inte passa mot en som passar (bättre), är det verkligen så hemskt? Springer ni även i skor som inte pass

Bra där Gunnar.
Magnus. Håller med. Jag har genom åren åren valt sköna skor och har jag märkt något mindre bra så har jag gjort något.
Som inlägg.
Inlägg hjälper oftast, speciellt om man har fått det rådet av kunnig person.

Platta skor utan dämpning k

Som jag uppfattar TS så har inte naprapaten(N) pratat om hur TS springer. Om N inte gjort en fullgod gång/löpanalys hur kan N då vara säker på att "överpronation" är orsaken? Vad är "överpronation", det finns nämligen inget fastställd gradtal där man säge

Tack för alla svar

Tycker inte nödvändigtvis att andra som aldrig träffat mig vet bättre. Snarare är jag osäker på vad jag bör göra, så vill bara ventilera lite. Sedan har jag aldrig hittat en tråd där någon redan har minimalistiskt men funderar på att b

Jag tror inte nödvändigtvis att inlägg är ogörligt för icke-månlandarskor Nnotera att jag ej säger minimalistiskt, utan snarare utesluter dom västa "bovarna". Exakt hur tunna det funkar med låter jag vara osagt.

Jag lästa en bok av grundaren till Newton

12