Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlon1/2 Ironman till Vansbro 2011!!!
You need to log in to create posts and topics.

Projektet går nu in i en ny fas efter positivt svar från Vansbros tävlingskommittee. Häls Roger och Jocke 2010-11-17
----------------------
Början på den här tråden 20/9....då skrev vi det här...."Nu stämmer det inte men tänk om det gjorde det? Tävlingen

idén är inte alls dum, att få dom som kör klassikern att testa på triathlon är ett "naturligt" nästa steg i utmaningar.

Kanonidé!
Hur gör du för att gå vidare med den? För det tänker du väl göra...

sist jag simmade Vansbro sprang vi till cykeln tog den och sen sprang.

Så det funkar. 🙂

Wee! Jag är med! Vart skriver jag upp mig? Plockar ni mig av banan om jag är för långsam?

Marie Svan ska avgå som ordförande, en valberedning är tillsatt för att hitta en ny. Frågan är om övriga styrelsen har ork och lust att ta i en sådant här roligt projekt just nu. Någon som känner någon cyklist från trakten som kan kommentera om det finns

Kanonidé tycker jag med!:-)
Hoppas verkligen någon orkar göra en seriös grej av det!
Om inte så kan man kanske göra en "oseriös" historia.
Dvs bara komma överens om en bana som alla som vill kör på eget initiativ?

Cykelbana?
Ingen "cykelbana" men det finns ju fyra stora vägar att åka på;
-Mot Sälen, mot Mora, mot Filipstad eller mot Dala-Järna (Borlänge). I övrigt går det säkert att hitta andra mindre vägar som har mindre trafik t ex. vägen via Uppsälje mot Dala-Jä

Senaste nytt...en kontakt är etablerad med tävlingsledningen. Dessutom finns en entusiastisk projektgrupp på plats som arbetar med att ta fram ett konkret förslag. Planen är att presentera det inom några veckor.

Mer info kommer löpande men kom gärna med

Kanon!

Om du/ni får till stånd en tävling så ska jag försöka deltaga, helt klart!
Det finns stora möjligheter att cyklingen kan bli helt fantastisk, i fina omgivningar längs västerdalälven. Löpslingor har jag ingen aning om...

Men, hur funkar det mot be