Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 17:38På lördagen är det "tämligen" lugnt rent volymmässigt med simmare och personer i området. Då går endast Kortsim, Tjejsim, Lilla Vansbrosimningen. Att köra ett triathlontävlingen den dagen borde vara fullt möjlig.
På lördagen är det "tämligen" lugnt rent volymmässigt med simmare och personer i området. Då går endast Kortsim, Tjejsim, Lilla Vansbrosimningen. Att köra ett triathlontävlingen den dagen borde vara fullt möjlig.
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 18:00OK.... jag kollade deltagarstatistiken och ser att det är ca 3000 startande i Tjejsimmet!!!
Det borde alltså vara väldigt mycket folk i Vansbro, eller? Starten 2011 går 11.00 för tjejsimmet. Starttid för en HIM bör alltså vara ganska tidigt på morgonen?
OK.... jag kollade deltagarstatistiken och ser att det är ca 3000 startande i Tjejsimmet!!!
Det borde alltså vara väldigt mycket folk i Vansbro, eller? Starten 2011 går 11.00 för tjejsimmet. Starttid för en HIM bör alltså vara ganska tidigt på morgonen?
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 22:15Bra info, vet du om det är någon mer start före Tjejsimmet?
Vad är senaste/tidigaste start? Fördelen med en sen start är att det går att åka till tävlingen samma dag. Max körtid ligger väl på 3-4 timmar vilket blir ca 30 mil.
Då funkar i princip alla
Bra info, vet du om det är någon mer start före Tjejsimmet?
Vad är senaste/tidigaste start? Fördelen med en sen start är att det går att åka till tävlingen samma dag. Max körtid ligger väl på 3-4 timmar vilket blir ca 30 mil.
Då funkar i princip alla
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 22:21Roger; Du är fantastisk. Ditt brinnande engagemang för idrotten triathlon är så inspirerande och underbart. Hoppas det blir något riktigt bra av detta.
Roger; Du är fantastisk. Ditt brinnande engagemang för idrotten triathlon är så inspirerande och underbart. Hoppas det blir något riktigt bra av detta.
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 22:34Bra, det där är mitt i prick. Vansbrohelgen är årets värsta krock eftersom Sövde HIM går samma dag nere i Skåne! Tyvärr har jag aldrig kunnat vara med eftersom klassikern är viktigare för mig, men Sövde är ju ett mycket uppskattat arr som lockar. Din idé
Bra, det där är mitt i prick. Vansbrohelgen är årets värsta krock eftersom Sövde HIM går samma dag nere i Skåne! Tyvärr har jag aldrig kunnat vara med eftersom klassikern är viktigare för mig, men Sövde är ju ett mycket uppskattat arr som lockar. Din idé
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 23:10Roger, lite mer info från www.vansbrosimningen.se
10.00: Start Kortsimmet 1000m, ca 175 deltagare
11.00: Start Tjejsimmet 1000m, ca 3000 deltagare
16.00: Start Lilla Vansbrosimningen, barn 6-9år i bassängenOm det ska köras en ½ IM-distans så måste nog
Roger, lite mer info från http://www.vansbrosimningen.se
10.00: Start Kortsimmet 1000m, ca 175 deltagare
11.00: Start Tjejsimmet 1000m, ca 3000 deltagare
16.00: Start Lilla Vansbrosimningen, barn 6-9år i bassängen
Om det ska köras en ½ IM-distans så måste nog
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 00:23Kul grej. Jag kommer om det händer.
Det borde inte vara något problem att få till en bra och krävande cykelbana. Några av Sveriges bästa triathleter bor och tränar ju i området och borde kunna komma med bra förslag.
Kul grej. Jag kommer om det händer.
Det borde inte vara något problem att få till en bra och krävande cykelbana. Några av Sveriges bästa triathleter bor och tränar ju i området och borde kunna komma med bra förslag.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 20:13Jag tycker det vore bättre att start sent det blir väl inte mörkt förän 10-11 och då går det ju att springa fortfarande. då har alla som åkt upp till Vansbro på lördag för att simma på söndag kommit och det är upplagt för publikfest
Jag tycker det vore bättre att start sent det blir väl inte mörkt förän 10-11 och då går det ju att springa fortfarande. då har alla som åkt upp till Vansbro på lördag för att simma på söndag kommit och det är upplagt för publikfest
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 22:18Bra poäng Mats!
Bra poäng Mats!
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 19:16Hej,
Jag tycker detta är en jättebra idé. Jag skulle också föredra en sen start för att på så sätt undvika två övernattningar. Det är ju även en utmärkt anledning att åka till Vansbro när man kan kombinera simningen med triathlon dagen före. Det känns lit
Hej,
Jag tycker detta är en jättebra idé. Jag skulle också föredra en sen start för att på så sätt undvika två övernattningar. Det är ju även en utmärkt anledning att åka till Vansbro när man kan kombinera simningen med triathlon dagen före. Det känns lit