Quote from Guest on 13 July 2009, 22:43Jag har en liten fundering, om man har som mål att klara milen på en timme vad "bör" man klara 5 km på då? (alltså om man springer endast 5 km, inte de första 5 km)
Jag har en liten fundering, om man har som mål att klara milen på en timme vad "bör" man klara 5 km på då? (alltså om man springer endast 5 km, inte de första 5 km)
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 22:53Vi kan väl öppna budgivningen på 23-25 minuter? 🙂
Vi kan väl öppna budgivningen på 23-25 minuter? 🙂
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 22:54Är det nån sån här funktion du vill åt?
http://www.marathon.se//news/kalkyl6.cfm
Är det nån sån här funktion du vill åt?
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:00Skulle säga mellan 27-29 minuter...
Skulle säga mellan 27-29 minuter...
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:11Yvonne: Det är ju naturligt att tänka "hälften" av tiden på milen för halva milen, men anta att man _skulle_ fortsätta springa fem kilometer till, dvs springa en hel mil. Man måste då ha en viss vana som löpare för att kunna (orka) hålla samma tempo hela
Yvonne: Det är ju naturligt att tänka "hälften" av tiden på milen för halva milen, men anta att man _skulle_ fortsätta springa fem kilometer till, dvs springa en hel mil. Man måste då ha en viss vana som löpare för att kunna (orka) hålla samma tempo hela
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:25Anders: Du har säkert rätt.
Jag jämförde mest med mig själv - jag är så långsam att jag helt enkelt inte får upp nåt tempo på 5 km ... jag har ungefär samma kilometertempo på 5 km som på halvmaran 😉
Anders: Du har säkert rätt.
Jag jämförde mest med mig själv - jag är så långsam att jag helt enkelt inte får upp nåt tempo på 5 km ... jag har ungefär samma kilometertempo på 5 km som på halvmaran 😉
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 23:25jag tror Yvonne ligger hyfsat rätt, jag har själv gjort 5 km på 23:05 som bäst och 10 km på 49:xx så att "bara" klara det på 60 med så bra 5km-tid tror inte jag...
jag tror Yvonne ligger hyfsat rätt, jag har själv gjort 5 km på 23:05 som bäst och 10 km på 49:xx så att "bara" klara det på 60 med så bra 5km-tid tror inte jag...
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 01:46Intressant. 🙂
Nu siktar jag nämligen på just under 60 min på 10 km. Eftersom jag redan nu klarar 5 km på 29:12 så borde det alltså inte vara nåt problem. 🙂
Intressant. 🙂
Nu siktar jag nämligen på just under 60 min på 10 km. Eftersom jag redan nu klarar 5 km på 29:12 så borde det alltså inte vara nåt problem. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 08:20Jag springer oftast 5k på strax över 27 min, och gör milen på 55 min. Fast då maxar jag förstås sällan på 5k eftersom det är miltiden jag jobbar mest på och mest ser 5k som återhämtning. Så det borde väl bero mest på hur "lätt" man springer 5k, dvs om man
Jag springer oftast 5k på strax över 27 min, och gör milen på 55 min. Fast då maxar jag förstås sällan på 5k eftersom det är miltiden jag jobbar mest på och mest ser 5k som återhämtning. Så det borde väl bero mest på hur "lätt" man springer 5k, dvs om man
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 08:31Finns ju många kalkylatorer på nätet. Den här sidan visar resultat från 5st olika varianter:
http://www.runningforfitness.org/calc/rp.php?metres=10000&hr=1&min=0&sec=00&age=55&gender=M&Submit=Calculate
Finns ju många kalkylatorer på nätet. Den här sidan visar resultat från 5st olika varianter: