Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning10km under timmen
You need to log in to create posts and topics.

Jag sprang midnattsloppet förra året på 1,05h. I år sprang jag Kungsholmen runt, och även den på...1,05h.

Mitt mål har hela tiden varit under timmen(om det så ska vara 59min hahahah)

Jag har funbeat/musik, så jag hör den varje km(varv) hur snabbt jag sp

Om du vet att du har kapacitet att klara sub-60 men bara fegar, spring med en pacer.

inte tränat, en gång i veckan.... !?

jag har försökt, avbruten av bihåleinflammationer & div förkylningar att träna efter detta prg:
http://traningslagret.blogg.se/2012/february/vit-manad-eller-svarta-fyra-veckor.html

Tempo, ös i början, du kan aldrig s

Träna ca varannan gång:

1. Distans 10-16 km, där du knappt första halvan av distansen kör lugnt (blir varm), och drygt andra halvan av distansen springer i snabb fart (tröskelfart).

2. Intervaller och strideouts 200-3000 m längd. Körde du kortare interv

När jag tittar på din träning de senaste 60 dagarna så är det i princip inga pass som går så snabbt som du skulle behöva springa (6:00/km). Dessutom har du under senaste tiden registrerat att du har ont i benhinnorna, så om jag var du skulle jag inte rikt

"Jag har funbeat/musik, så jag hör den varje km(varv) hur snabbt jag springer, när jag springer...Men kan jag få så jag hör den mer ofta?"

Om du går in på inställningar så finns det något som heter auto-varv, där kan du ändra hur långt du vill att ditt v

Har du en gps så att du kan mäta hur fort du springer, under lopp och på träning? Ett sätt att klara ett lopp under timmen om man samtidigt är rädd att bränna ut sig, är att ställa in klockan på att skrika åt dig så fort du springer långsammare än 6 min/k

Ja vill man springa snabbare måste man träna på det, kör 1000-2000m intervaller i runt 5:45-5:50min/km-tempo.. från början kanske du orkar 1-3 intervaller och efter ett tag kommer du börja orka springa fler och fler intervaller i samma tempo ... kör antin

Plugga ur musiken. Träning kräver fokus på löpningen.

Om jag inte missminner mig skrev Gordon Pirie nästan exakt så i "Running fast and injury free" och det har han nog en poäng i. Åtminstone blir jag mindre alert av musik, sämre på att notera när farten sjunker och mindre uppmärksam på vad kroppen signalera