Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning12 km på 59min 🙂 🙁
You need to log in to create posts and topics.

Nej precis Ina, gudarna ska veta att det kan vara tillräckligt svårt att hitta en fungerande VU-bana som funkar HELA vintern. Själv ser jag med viss fasa fram emot de månader då jag ska få börja svära över hala trappor och träbroar, samt en översnöad älvp

Jag kanske är dum men jag förstår inte det där med Vinterutmaningen? Är det en tävling här innom funbeat? Ska jag gå in på den länken och lägga till utmaningen eller hur ska jag göra?

Klicka på den översta länken först, där förklaras allt. Efter att ha gått med i VU-gruppen så kan man lägga till månadens tävling och den hamnar då på den sista i månaden. MEN.. man får springa vilken dag man vill och så reggar man bara om den inlagda täv

Ok jag ska fundera på det och kanske lägga till mig där, men det värsta är att det blir nog ett skidspår på spåret jag springer idag 🙁

> men det värsta är att det blir nog ett skidspår på spåret jag springer idag

Det låter ju helt kanon. Då kan du ju åka skidor.

>Det låter ju helt kanon. Då kan du ju åka skidor.

Jo vist är det kanon men då kan jag ju inte använda det spåret hela vintern efter som man skulle använda samma spår varje gång.

Jag ställer mig till gruppen som anser att 12km under en timme är väldigt bra. Själv så tog det mig 1h 10min att springa samma sträcka i slutet på september (nu känns det som jag skulle behöva närmare två timmar för att ta mig 12km)

Daniel: Om du vill kunna springa på ett och samma ställe under likvärdiga förutsättningar året runt bör du nog springa nånstans där du inte är beroende av vädret.

Åk skidor när du kan. Bättre träningsform finns inte!

A men om man ska hålla igång hela vintern på ett och samma spår så måste det nog bli asfalt och det är ju inte så kul...

Men skidor lär det bli så fort snön kommer... VILL ha snö nu!

Daniel: Nu kan ju inte alla orter ha en älvpromenad, men på en sån springer iaf jag min VU. Kanske har ni också nån sträcka som är uppmärkt som promenadstråk där man inte gör skidspår sen?
Det innebär nur som helst för mig ett PLUS för att det inte lär bl