Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag ska påbörja ett ny gjort träningsschema som jag har mål att kunna löpa 180 km på en månad(V). Och efter träningen försöka köra max antal armhävningar och situps.
Tänkte kolla om det var någon som tyckte detta var en bra ide? Om ni har något tips elle

Fotbollslirare som vill ha ett "tvättbräde"...tja då låter det väl OK...
Om du sedan tycker att det där med långlopp verkar intressant....hör av dig igen..;)

haha ajjemen. har ju tvättbräda men vill ha mer(t+)
Ja absolut, alltid varit duktigt på att löpa långt.
Långlöpning finner jag väldigt intressant =)

Hej där!

Målen är klara, men hur ska du nå dit?

Eller handlar det bara om att få ihop mängd som komplement till fotbollen? Jag fattar inte riktigt vad schemat består utav. (#)

Att springa mycket, men inte nödvändigtvis bli en bättre löpare?

Förlåt, ja

Jag ska löpa varje dag och direkt efter träningen göra max antal situps och armhävningar.
Det handlar om att jag ska komma i topp form. Och klara av att löpa mer under matcherna.

"Jag ska löpa varje dag och direkt efter träningen göra max antal situps och armhävningar. "

Låter bara dumt i mina ögon. Om du dessutom ska spela fotboll på det också låter det ännu dummare.

Varför då? :S

Menar du att det inte är bra att löpa varje dag?
Att öka konditionen
Att öka styrkan

Förstår inte vad du menar att det låter dumt?

Nej, det är inte bra att löpa varje dag. Löpareliten gör det, och mer därtill men då har de tränat seriöst i många år för att klara av det.

Men samtidigt säger du 180km på 30 dagar och då låter ju det inte som att springa varje dag eftersom det ger 6km

Om målet främst är att orka mer under matcherna kanske ett intervallpass eller två inte skulle skada.... Kanske inte ska haka upp sig på mängden du ska springa utan att det ska ingå några kvalitetspass också.

Har ni ingen fysträning eller rullar ni bara boll på träningen?

12