Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 18:01Träning bryter ner musklerna, vila bygger upp dem så att de tål belastningen bättre nästa gång
Så; Nej, det är nog inte bra att löpa varje dag
Träning bryter ner musklerna, vila bygger upp dem så att de tål belastningen bättre nästa gång
Så; Nej, det är nog inte bra att löpa varje dag
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 18:12Nej, det är inte bra att löpa varje dag. Löpareliten gör det, och mer därtill men då har de tränat seriöst i många år för att klara av det.
Men samtidigt säger du 180km på 30 dagar och då låter ju det inte som att springa varje dag eftersom det ger 6km p
Nej, det är inte bra att löpa varje dag. Löpareliten gör det, och mer därtill men då har de tränat seriöst i många år för att klara av det.
Men samtidigt säger du 180km på 30 dagar och då låter ju det inte som att springa varje dag eftersom det ger 6km p
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 18:18Om du löper varje morgon 6km så blir du i bästa fall bra på att löpa just 6km. Du behöver inte köra intervaller, det finns så mycket mer. Men för att bli bra behöver du variera. Längd, sträckor, tempo, kupering, progressiv löpning, fartlek,...
Om du löper varje morgon 6km så blir du i bästa fall bra på att löpa just 6km. Du behöver inte köra intervaller, det finns så mycket mer. Men för att bli bra behöver du variera. Längd, sträckor, tempo, kupering, progressiv löpning, fartlek,...
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 18:21Okey har du något bra träningsprogram för det? 🙂
Okey har du något bra träningsprogram för det? 🙂
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 19:14Finns ju program på marathon.se. Men det som är mest aktuellt är då milen och programmen för Tjejmilen. Men där är det ju med intervaller i de tuffare programmen.
Men kort, mina 5 cents: 5 pass per vecka:
1) Ett pass med progressiv löpning, du börjar lug
Finns ju program på marathon.se. Men det som är mest aktuellt är då milen och programmen för Tjejmilen. Men där är det ju med intervaller i de tuffare programmen.
Men kort, mina 5 cents: 5 pass per vecka:
1) Ett pass med progressiv löpning, du börjar lug
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 22:00Sebastian - testa ditt upplägg, om du är motiverad för det och tycker att det skulle vara roligt.
Om du har en bra grundkondition, tror jag inte att det finns några hinder eller större risker för dig att springa 6 km varje dag, pumpa armhävningar och sit
Sebastian - testa ditt upplägg, om du är motiverad för det och tycker att det skulle vara roligt.
Om du har en bra grundkondition, tror jag inte att det finns några hinder eller större risker för dig att springa 6 km varje dag, pumpa armhävningar och sit
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 22:15Sebastian - testa ditt upplägg, om du är motiverad för det och tycker att det skulle vara roligt.
Sebastian - testa ditt upplägg, om du är motiverad för det och tycker att det skulle vara roligt.
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 22:16Ja absolut det är jag verkligen!
Efter varje morgonlöpning ser jag redan fram emot nästa morgonAa absolut det ska jag verkligen göra
Ja men klart det gör jag ju
Tack ska du ha!
Ja absolut det är jag verkligen!
Efter varje morgonlöpning ser jag redan fram emot nästa morgon
Aa absolut det ska jag verkligen göra
Ja men klart det gör jag ju
Tack ska du ha!
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 07:48Hade en fråga till er som vet.
Hur länge behöver musklerna vila?
Asså hur många timmar?Om jag löper varje morgon så låter jag ju musklerna vila 23 timmar. Räcker det för att utnyttja dom fullt ut?
Hade en fråga till er som vet.
Hur länge behöver musklerna vila?
Asså hur många timmar?
Om jag löper varje morgon så låter jag ju musklerna vila 23 timmar. Räcker det för att utnyttja dom fullt ut?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 08:03Lätt träning/ung person: Musklerna återhämtas på 24-48 timmar. Tuffare träning/styrketräning 3-5 dagar. Beroende på individ/ålder kön. Du får alltså känna efter hur det känns. Presterar du bättre o bättre var du återhämtad. Blir du svagare o svagare var d
Lätt träning/ung person: Musklerna återhämtas på 24-48 timmar. Tuffare träning/styrketräning 3-5 dagar. Beroende på individ/ålder kön. Du får alltså känna efter hur det känns. Presterar du bättre o bättre var du återhämtad. Blir du svagare o svagare var d