Quote from Guest on 28 February 2008, 10:101) Jag såg en filmsnutt på youtube med en cyklist som körde på en gul labbe (?) och hela hjulet kolapsade......
Om jag provcyklar en racer.......hur känsliga ÄR hjulen om man kör emot en kant eller sten??? (#)2) Läser och hör mycket om "torrt väder"....
1) Jag såg en filmsnutt på youtube med en cyklist som körde på en gul labbe (?) och hela hjulet kolapsade......
Om jag provcyklar en racer.......hur känsliga ÄR hjulen om man kör emot en kant eller sten??? (#)
2) Läser och hör mycket om "torrt väder"....
Quote from Jonas Täng on 28 February 2008, 10:201. får de där rutinerade svara på hur ofta det händer. Jag har i alla fall klarat mig bra men har å andra sidan inte krockat med några hundar. Klart du ska våga provcykla racer! Det som mest går fel är en o annan punka, ofta pga att däcken inte är fullpum
1. får de där rutinerade svara på hur ofta det händer. Jag har i alla fall klarat mig bra men har å andra sidan inte krockat med några hundar. Klart du ska våga provcykla racer! Det som mest går fel är en o annan punka, ofta pga att däcken inte är fullpum
Quote from j sollerman on 28 February 2008, 10:22jo man cyklar racer när de regnar, jag va ute igår i regn men många väljer att avstå. Va noga med att göra rent cyklen efteråt (lever inte alltid som jag lär..).
Första frågan vet jag inte för jag har aldrig kört på någon kant. Men jag tror inte hela hj
jo man cyklar racer när de regnar, jag va ute igår i regn men många väljer att avstå. Va noga med att göra rent cyklen efteråt (lever inte alltid som jag lär..).
Första frågan vet jag inte för jag har aldrig kört på någon kant. Men jag tror inte hela hj
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 10:24Jag har ingen aning om vad en "gul labbe" är, men om vi pratar om att köra full fart in i en hög trottoarkant eller liknande, så finns det nog inget cykelhjul i världen som pallar för det.
Köper man inte lättviktshjul för tiotusen och uppåt, riskerar man
Jag har ingen aning om vad en "gul labbe" är, men om vi pratar om att köra full fart in i en hög trottoarkant eller liknande, så finns det nog inget cykelhjul i världen som pallar för det.
Köper man inte lättviktshjul för tiotusen och uppåt, riskerar man
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 10:31http://www.youtube.com/watch?v=vLNTuxFdvvg
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 10:36Jag cyklar i alla väder, men jag vet inte hur man underhåller en cykel. Så gnisslar både min hybrid och min gamla racer. Därför kör jag på en skitracer tills jag lärt mig det, vill inte misshandla ett carbonmonster.
Det jag brukar göra är att skölja av d
Jag cyklar i alla väder, men jag vet inte hur man underhåller en cykel. Så gnisslar både min hybrid och min gamla racer. Därför kör jag på en skitracer tills jag lärt mig det, vill inte misshandla ett carbonmonster.
Det jag brukar göra är att skölja av d
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 10:40Aha, nu såg jag filmen. Är det hunden som är "gul labbe"?
Det som händer är att hjulet tvärställs när det träffar hunden, och då kommer hela kraften från den bromsande cyklisten mitt i hjulet (navet) medan friktionen i däcket är så hög att hjulet inte ka
Aha, nu såg jag filmen. Är det hunden som är "gul labbe"?
Det som händer är att hjulet tvärställs när det träffar hunden, och då kommer hela kraften från den bromsande cyklisten mitt i hjulet (navet) medan friktionen i däcket är så hög att hjulet inte ka
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 10:57Gul labbe motsvarar nog gul labrador.
Men vad tror du Rasmus, samma borde väll hända med en vanlig standardfälg till vilken cykel som helst när den sidoställs på det viset?
Fö var det en riktig dagdrömmare till jycke, liknade mig om mornarna!
Gul labbe motsvarar nog gul labrador.
Men vad tror du Rasmus, samma borde väll hända med en vanlig standardfälg till vilken cykel som helst när den sidoställs på det viset?
Fö var det en riktig dagdrömmare till jycke, liknade mig om mornarna!
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 11:22Just den filmen och ja, gul labrador *s*
Betyder det att man kan cykla uppför en liiiten trottoarkant eller gör man bäst i att stiga av cykeln?
Tack för alla svar och vidare funderingar 🙂
Just den filmen och ja, gul labrador *s*
Betyder det att man kan cykla uppför en liiiten trottoarkant eller gör man bäst i att stiga av cykeln?
Tack för alla svar och vidare funderingar 🙂
Quote from Funbeat user on 28 February 2008, 11:40Man cyklar inte på en trottoarkant - man hoppar upp. Ställ dig upp strax innan, och ryck upp i styret precis när framhjulet annars skulle träffa kanten. Bakhjulet bara följer med sen.
Jag tror inte att ett 26-tums 36-ekrat hjul med tjocka fälgar hade knä
Man cyklar inte på en trottoarkant - man hoppar upp. Ställ dig upp strax innan, och ryck upp i styret precis när framhjulet annars skulle träffa kanten. Bakhjulet bara följer med sen.
Jag tror inte att ett 26-tums 36-ekrat hjul med tjocka fälgar hade knä