Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel2 snabba dumma från en novis
You need to log in to create posts and topics.

Ja, Linus så sant som det är sagt.
Jag brukar inte köra in i 20 cm trotoarkanter.
Jag vet faktiskt inte varför man gör det eller om det är så stora pothål i andra delar av landet.
Med 25 eller 28 mm däck ock maxtryck + 1 bar så fungerar det troligtvis i

Ok, maskinbyggda slit-och-släng-hjul är en sak. Jag pratar om handbyggda hjul, med bra komponenter. 36-ekrade 26-tumshjul med rejäl fälg är det inte mycket som rår på. Det menar jag är ett standardhjul.

26 tums MTB-hjul? Jag kör med LVG-hjul och mina gamla helium är fortfarande helt runda. Jag har i och för sig satt i keramiska lager numera i dem eftersom de numera är träningshjul.

Jo, på racern måste jag ju tyvärr ha större hjul, men på min singelspeed och på min touringhoj är det härliga 26-tums som gäller! Finns egentligen inga skäl för att ha större hjul, och många skäl för att ha mindre hjul. Enda anledningarna till att de stör

Jaså? Varför kör en del med 29 tums på MTB?

Skälet till att ha större hjuldiameter är att hjulet sväljer ojämnheter bättre och ger bättre vägkänsla, annars hade alla LVG gått över till 24 tums-hjul på tempo

Rasmus Olsson skrev:
> Finns egentligen inga skäl för att ha större hjul, och många skäl för att ha mindre hjul.
> Enda anledningarna till att de större hjulen dominerar på racer är gammal vana och att
> man slipper ersätta det större hjulets högsta utv

Kanske något att satsa på!? (H)
BILD:www.cultur.nu/hantv/AH/bilder/benskakare/borlange3.jpg

Tyngdpunkten hamnar lite fel i en backe och om man har korta ben så når man inte ned till pedalerna.

Håkan Carlson skrev:
>Rasmus Olsson skrev:
>> Finns egentligen inga skäl för att ha större hjul, och många skäl för att ha mindre hjul.
>> Enda anledningarna till att de större hjulen dominerar på racer är gammal vana och att
>> man slipper ersätta det st

Ugh, the lengths people will go to to catch a Hooker!! (#)