Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 01:01Han var nog bara sugen på lite Pepsi... 😉
Han var nog bara sugen på lite Pepsi... 😉
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 06:21Hooker Head-ers mmmmmmm!
Om man tittar på den snabba cykeln så lägger man märke till den intressanta ramen och små hjulen. Liknar lite "Stealth"ramen.
Varför inte köra med 24 tumshjul på cykeln i kombination med 60/10 och 200-vevar? Det borde ge en aero
Hooker Head-ers mmmmmmm!
Om man tittar på den snabba cykeln så lägger man märke till den intressanta ramen och små hjulen. Liknar lite "Stealth"ramen.
Varför inte köra med 24 tumshjul på cykeln i kombination med 60/10 och 200-vevar? Det borde ge en aero
Quote from Emma Sjöberg on 29 February 2008, 09:44Jag tror att MAria blir enormt klok och garanterat mer intresserad och tar emot allt det här sista med glädje om.. om.. vad ni nu diskuterar 😀
MAria, du fixar det där med skorna, alla ska vi göra en SPD vurpa! (H)
Jag tror att MAria blir enormt klok och garanterat mer intresserad och tar emot allt det här sista med glädje om.. om.. vad ni nu diskuterar 😀
MAria, du fixar det där med skorna, alla ska vi göra en SPD vurpa! (H)
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 09:54Vi diskuterar cykeldelar, lite geometri blandat med cykelhistoria och biomekanik med en nypa teknikträning.
Maria får säkert att all behövlig hjälp av lämpliga lekkamrater.
Vi diskuterar cykeldelar, lite geometri blandat med cykelhistoria och biomekanik med en nypa teknikträning.
Maria får säkert att all behövlig hjälp av lämpliga lekkamrater.
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 10:46haha Gary, spot on (eller vad det heter......svårt med engelska uttryck ibland)
Ja, mellan varven förstår inte jag heller så mycket i denna tråd men det är väldigt intressant vilka vändningar diskussionen tar och jag är fachinerad över ert djupa intresse
haha Gary, spot on (eller vad det heter......svårt med engelska uttryck ibland)
Ja, mellan varven förstår inte jag heller så mycket i denna tråd men det är väldigt intressant vilka vändningar diskussionen tar och jag är fachinerad över ert djupa intresse
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 12:13Hej Maria!
Att köra in/hoppa över en trottoarkant kan ha sina sidor. Gjorde det för 4 veckor sedan i låg fart .Fick inte med mig cykeln riktig...(MBT), tjocka hjul. Fick en revbensskada, la mig på sidan och har fortf ont vid vissa rörelser. Tur jag fick
Hej Maria!
Att köra in/hoppa över en trottoarkant kan ha sina sidor. Gjorde det för 4 veckor sedan i låg fart .Fick inte med mig cykeln riktig...(MBT), tjocka hjul. Fick en revbensskada, la mig på sidan och har fortf ont vid vissa rörelser. Tur jag fick
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 12:19Jag ska först få tag i cykel, Marie (hoppas att cykel-affären ringer nästa vecka), sedan lära mig hålla balansen........
Det är klart att jag ska! (H)
Jag ska först få tag i cykel, Marie (hoppas att cykel-affären ringer nästa vecka), sedan lära mig hålla balansen........
Det är klart att jag ska! (H)
Quote from Berit Bengtson on 29 February 2008, 12:49Rasmus Olsson skrev:
> Ett mindre hjul, med allt övrigt likvärdigt (samma konstruktion, material, ekerantal osv),
> har lägre luftmotstånd
Stämmer.
Men man cyklar inte bara på hjulen, med mindre hjul så blir den aerodynamiska betydelsen av cykelramen,
s
Rasmus Olsson skrev:
> Ett mindre hjul, med allt övrigt likvärdigt (samma konstruktion, material, ekerantal osv),
> har lägre luftmotstånd
Stämmer.
Men man cyklar inte bara på hjulen, med mindre hjul så blir den aerodynamiska betydelsen av cykelramen,
s
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 12:57Håkan, bilden på rekordcyklisten var inte allvarligt menad. Mest för att visa att det finns snabba cyklar med små hjul.
Rullmotståndsökningen är mikroskopisk, medan den aerodynamiska vinsten är ganska stor. Åtskilliga procent lägre luftmotstånd handlar d
Håkan, bilden på rekordcyklisten var inte allvarligt menad. Mest för att visa att det finns snabba cyklar med små hjul.
Rullmotståndsökningen är mikroskopisk, medan den aerodynamiska vinsten är ganska stor. Åtskilliga procent lägre luftmotstånd handlar d
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 16:50HPV är jättesnabba på rak och plan väg. Dock är de inte så bra vid rödljusena och stopplikt.
HPV är jättesnabba på rak och plan väg. Dock är de inte så bra vid rödljusena och stopplikt.