Quote from Guest on 26 September 2009, 21:55hej!
oglade på samma som min rubrik, jag vill höra erfarenhet och kunskap kring hur man tränar för att nå en tid på 5km löpning som är 20min dvs jag vill kunna hålla en tid på 4min km i minst 5km.
Hur tränar jag? Har sprungit på 20:40 (bellmanstafetten) m
hej!
oglade på samma som min rubrik, jag vill höra erfarenhet och kunskap kring hur man tränar för att nå en tid på 5km löpning som är 20min dvs jag vill kunna hålla en tid på 4min km i minst 5km.
Hur tränar jag? Har sprungit på 20:40 (bellmanstafetten) m
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:05Lite mer bakgrundsinfo skulle underlätta, inte minst då du inte har din träning registrerad här på FB.
Hur länge / regelbundet / mycket (nåt mer detaljerat än vad du skrev ovan) har du sprungit?
Har du några resultat från andra distanser än 5k?
Hur gamma
Lite mer bakgrundsinfo skulle underlätta, inte minst då du inte har din träning registrerad här på FB.
Hur länge / regelbundet / mycket (nåt mer detaljerat än vad du skrev ovan) har du sprungit?
Har du några resultat från andra distanser än 5k?
Hur gamma
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:33Hallå där på sig Magnus...!
Du är ju en av dom där hemliga personerna på FunBeat...dvs på din egna sida så skriver du inte ett endaste ord om dig själv, din träning,vad du är ute efter,etc,etc
Lite svårt att svara då när du kommer med sådana här undringar
Hallå där på sig Magnus...!
Du är ju en av dom där hemliga personerna på FunBeat...dvs på din egna sida så skriver du inte ett endaste ord om dig själv, din träning,vad du är ute efter,etc,etc
Lite svårt att svara då när du kommer med sådana här undringar
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:34Hej!
45 år, 67-70kg. Har motionerat sedan lumpen. Men sedan ca 15 år tillbaka har det blivit minst 4ggr veckan på somrarna, mindre på vintern. tränar också överkroppen och har sysslat med gym endel, länge sedan dock. Nu blir det mage, korsrygg, baksida lå
Hej!
45 år, 67-70kg. Har motionerat sedan lumpen. Men sedan ca 15 år tillbaka har det blivit minst 4ggr veckan på somrarna, mindre på vintern. tränar också överkroppen och har sysslat med gym endel, länge sedan dock. Nu blir det mage, korsrygg, baksida lå
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:53Hej Kjell!
Är ny här, ville gå in i en diskussion om nån som ville springa 22min på 6km. Har faktiskt inte noterat än att man kan ha en profil men...det kommer.Varför springer jag? bra fråga. Har gjort det sedan lumpen som sagt. Tycker om att känna mig
Hej Kjell!
Är ny här, ville gå in i en diskussion om nån som ville springa 22min på 6km. Har faktiskt inte noterat än att man kan ha en profil men...det kommer.
Varför springer jag? bra fråga. Har gjort det sedan lumpen som sagt. Tycker om att känna mig
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:58Jag har haft en kilometertid på 4 minuter som mål sedan jag började springa i våras. Med två barn i dagis och skola och fritidsaktiviteter hela tiden har jag inte haft nån direkt plan utan sprungit så fort det funnits möjlighet; till och från jobbet mest.
Jag har haft en kilometertid på 4 minuter som mål sedan jag började springa i våras. Med två barn i dagis och skola och fritidsaktiviteter hela tiden har jag inte haft nån direkt plan utan sprungit så fort det funnits möjlighet; till och från jobbet mest.
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 22:59Lite lösa tankar:
* Snabbdistans = sammanhängande löpning i högre tempo, t.ex. din 6k-slinga. Jämför med intervaller, där fartdelen styckas upp med vila emellan.
* Jag slipper ännu så länge slå i åldersjusterade tabeller, men 20 minuter på 5k ser med di
Lite lösa tankar:
* Snabbdistans = sammanhängande löpning i högre tempo, t.ex. din 6k-slinga. Jämför med intervaller, där fartdelen styckas upp med vila emellan.
* Jag slipper ännu så länge slå i åldersjusterade tabeller, men 20 minuter på 5k ser med di
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 23:06Hej tord!
Detta med barn och tid känner jag igen. Kl 7 på mornen är inte en konstig tid att börja springa nuförtiden. variation är också glädjen tycker jag. Är lite tveksam till planerad och kontrollerad intervallträning men...det är också stimulerande me
Hej tord!
Detta med barn och tid känner jag igen. Kl 7 på mornen är inte en konstig tid att börja springa nuförtiden. variation är också glädjen tycker jag. Är lite tveksam till planerad och kontrollerad intervallträning men...det är också stimulerande me
Quote from Funbeat user on 26 September 2009, 23:14tack henrik, dina tips känns klart användbara och detta att 20min 5km skulle vara bättre tid än 1.28 halvmaran var en uppbygglig information.
sov tt.
Magnus
tack henrik, dina tips känns klart användbara och detta att 20min 5km skulle vara bättre tid än 1.28 halvmaran var en uppbygglig information.
sov tt.
Magnus
Quote from Funbeat user on 27 September 2009, 21:39Haha Magnus...varför skrev du inte så här direkt,,(Djävla skithög..!!??)
Jättebra å rolig berättelse om dig själv å ditt tränande å kutande som jag tackar för. (Lite mera personliga data hade väl varit ännu bättre ..men shit ...lam.)
Du har nu kommit till
Haha Magnus...varför skrev du inte så här direkt,,(Djävla skithög..!!??)
Jättebra å rolig berättelse om dig själv å ditt tränande å kutande som jag tackar för. (Lite mera personliga data hade väl varit ännu bättre ..men shit ...lam.)
Du har nu kommit till