Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning20 min 5km
You need to log in to create posts and topics.

12

?? Att göra Lidingö på 2.30 eller under och inte klara 5 km på under 20 min låter som snudd på en omöjlighet. Antar jag läste slarvigt?

Jag har börjat köra snabbpass på löpband för att tvinga mig att springa fortare. Att springa på löpband är lättare än att springa på asfalt, men med 2% motlut så kompenserar man det hyggligt.

Det har fungerat för mig. På två år har jag sänkt mitt PB på 8

hej Anders!
Jag sprang Lidingöloppet år 2001 på 2.23 och kunde inte under Bellmanstafetten springa fortare än 20:40.
Omöjligt eller inte, om jag springer 4min km blir det 120 min 30km. Min tid ger alltså 23min mer vilket enligt mina beräkningar är 23sek

Hmm ... jag sällan gjort Bellman över 20.30, men aldrig LL under 2.40. Du borde inte ha svårt att komma ner till 18 - 19 minuter om du kör lite mer intervallträning

Nu har jag då kört lite intervaller, tog en av de vanliga löprundorna och sprang i 2-4min intervaller. Det är första gången men jag upptäckte flera svårigheter.
1.Svårt att se tiden med en vanlig analog klocka, mörker och en inte fulld syn.
2. hastigheten

Åh, Fixx är ju en fantastisk klassiker. Det den brister i aktualitet tar den lätt igen i själ och inspiration. Den kan vara lite besvärlig att få tag i, dock.

Om du vill köpa en nåt mer modern bok som täcker det mesta på en lam sofistikerad nivå och samt

12