Quote from Guest on 11 June 2011, 21:53Gick i skogen med ungarna, hade klockan på hela tiden. Ibland stannade vi och fikade, och gick ganska ryckigt också. GPS:en stod på 7,2 när vi var tillbaka till bilen och jag stängde av klockan. När jag laddade upp till Funbeat stod det därem,to 9,1 km! S
Gick i skogen med ungarna, hade klockan på hela tiden. Ibland stannade vi och fikade, och gick ganska ryckigt också. GPS:en stod på 7,2 när vi var tillbaka till bilen och jag stängde av klockan. När jag laddade upp till Funbeat stod det därem,to 9,1 km! S
Quote from Funbeat user on 11 June 2011, 22:03Jag tror att Garmin är bättre på att uppskatta sträckan givet en mängd av positioner med fel.
Jag tror att Garmin är bättre på att uppskatta sträckan givet en mängd av positioner med fel.
Quote from Camilla Höög on 11 June 2011, 22:08Rundan är lite speciell där du antingen stått still på fler ställen eller gått runt runt i cirklar. Jag tror att det ställer till det. Funbeat räknar ut sträckan när linjen ritas på kartan. Garmin Connect kanske räknar det som att du står still.
Rundan är lite speciell där du antingen stått still på fler ställen eller gått runt runt i cirklar. Jag tror att det ställer till det. Funbeat räknar ut sträckan när linjen ritas på kartan. Garmin Connect kanske räknar det som att du står still.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 08:28När du laddar in till funbeat tas sträckan med som du förflyttat dig medan klockan var stoppad ifall du sen startar den igen.
Vet inte om det kan vara orsaken i detta fallet men jag råkade ut för det en gång när jag fick avbryta ett pass pga mörker, jag s
När du laddar in till funbeat tas sträckan med som du förflyttat dig medan klockan var stoppad ifall du sen startar den igen.
Vet inte om det kan vara orsaken i detta fallet men jag råkade ut för det en gång när jag fick avbryta ett pass pga mörker, jag s
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 09:55Här ser man nog nackdelen av per-sekundregistrering. Garminklockan själv filtrerar bot alla irrelevanta små distansskillnader i det som ser ut som garnnystan när man förstorar upp tracen. Funbeat gör däremot inget motsvarande utan summerar ihop distansern
Här ser man nog nackdelen av per-sekundregistrering. Garminklockan själv filtrerar bot alla irrelevanta små distansskillnader i det som ser ut som garnnystan när man förstorar upp tracen. Funbeat gör däremot inget motsvarande utan summerar ihop distansern
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 10:11-AT-, som jag skrev, klockan var på hela tiden.
Lite synd om Funbeat inte klarar när man har på sekund-registering. Får experimentera lite mer för att se om det kan vara orsaken.
-AT-, som jag skrev, klockan var på hela tiden.
Lite synd om Funbeat inte klarar när man har på sekund-registering. Får experimentera lite mer för att se om det kan vara orsaken.
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 20:59sorry, skyller på solsting (H)
sorry, skyller på solsting (H)
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 21:10I de allra flesta fall skulle jag påstå att det inte blir sämre alls.
Eller nu missförstod jag dig nog. Det blir fel även annars eftersom fb envisas med att räkna ut sträckan själv (eller ta den ifrån Google) istället för att ta den ifrån klockan som jag
I de allra flesta fall skulle jag påstå att det inte blir sämre alls.
Eller nu missförstod jag dig nog. Det blir fel även annars eftersom fb envisas med att räkna ut sträckan själv (eller ta den ifrån Google) istället för att ta den ifrån klockan som jag
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 21:23Nej, du missförstod mig inte alls och jag slapp ställa eventuella följdfrågor. (t+) Sant att det är irriterande att allt från klockan importeras utom kartan. Tack för tipset om pillandet i intervalltiderna! Har själv inte gjort det av oro att FB då skulle
Nej, du missförstod mig inte alls och jag slapp ställa eventuella följdfrågor. (t+) Sant att det är irriterande att allt från klockan importeras utom kartan. Tack för tipset om pillandet i intervalltiderna! Har själv inte gjort det av oro att FB då skulle
Quote from Camilla Höög on 12 June 2011, 21:51"Kartan" importeras från klockan, dvs. alla koordinater. Det finns ingen karta i klockan utan bara en massa positioner.
"Kartan" importeras från klockan, dvs. alla koordinater. Det finns ingen karta i klockan utan bara en massa positioner.