Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Fast nu tycker jag iofs att på Funbeats todo-lista så finns det betydligt angelägnare saker att göra än att korrigera gps-avläsning av barnpassning och hundpromenader. Jag använder min 305:a för löpning, registrerar det på träningssiten Funbeat och det fu

Jag passar inte barn och promenerar hundar. Vad menar du? (Nä, jag vet att du syftade på någon annan) Sen var det väl aldrig tal om någon begäran till Olle att fixa något, bara ett konstaterande att det var irriterande. Men vad fanken... Jag får ju bättre

Tro det eller ej Mikael, men Funbeat är inte bara till för dig. (t+)

Sporttracks löser det genom att använda den kalkylerade sträckan eller den beräknade, beroende på inställning. Jag önskar at Funbeat kunde göra detsamma (eller alltid läsa in den kalkyl

Nä, jag gav bara min röst i demokratisk anda. Men barnpassarna är kanske fler än löparna?

Vad har barnpassning med detta att göra?

Du har ju redan tramsat sänder den här diskussionen, så fortsätt du bara...

Det var ju du själv som sa att du inte ville stänga av klockan för att vända dig om och se var barnen tog vägen. Du passar alltså barn med Garminhjälp och 1 sekunders upplösning.

Nej du, den slutledningen är ditt eget hjärnspöke. Skyll inte din bristande logik på mig.

Varför skall du så ofta spela pajas?

Jenny, hur vet du att funbeat är 100 m fel men Garmin är rätt?
Så länge man håller sig till löpning så tycker jag båda verktygen fungerar lika bra (de har olika algoritmer för beräkning av sträckan och får därför olika resultat, men utan att kontrollmäta

Ofattbart hur enkelspårigt ni tänker som hänger upp er på att jag använde just en skogspromenad för att (tydligt) visa på felet? Det blir fel vid andra aktiviteter också, tex löpning och simning, så lägg ner den här fjantiga diskussionen om att Funbeat i

Jag har aldrig upplevt att det blivit stora fel i jämförelse Garmin Funbeat vad gäller sträcka på vanliga träningspass så det kan inte vara ett alltför stort problem?

Sen tror jag du Magnus skulle vinna på att sluta bli så känslosam och använda värde