Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:21Jamen Håkan, blomstervattning räknas ju inte! 😀 Smart registrering?
Jamen Håkan, blomstervattning räknas ju inte! 😀 Smart registrering?
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:29Sekundregistrering.
Om man kollar på kartan ser det ju ut som jag sprungit mellan blommorna och häcken vid tomtgränsen.
Studerade man displayen hur registreringen i klockan ändrades med tiden så kunde totalsträckan tex gå upp till 8 meter och 5 sekunder s
Sekundregistrering.
Om man kollar på kartan ser det ju ut som jag sprungit mellan blommorna och häcken vid tomtgränsen.
Studerade man displayen hur registreringen i klockan ändrades med tiden så kunde totalsträckan tex gå upp till 8 meter och 5 sekunder s
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:37Vad är anledningen till att man använder sekundregistrering? Tycker ni att det blir bättre än vid smart registrering?
Vad är anledningen till att man använder sekundregistrering? Tycker ni att det blir bättre än vid smart registrering?
Quote from Camilla Höög on 13 June 2011, 11:37Funbeat räknar bevisligen ut sträckan från ritad sträcka på kartan.
Fixen bör bli att Funbeat tar sträckan från klockan om det finns en sån sträcka och inte bryr sig om det som ritas. Då bör även den gamla lösningen fungera, dvs. då användaren ritar en ka
Funbeat räknar bevisligen ut sträckan från ritad sträcka på kartan.
Fixen bör bli att Funbeat tar sträckan från klockan om det finns en sån sträcka och inte bryr sig om det som ritas. Då bör även den gamla lösningen fungera, dvs. då användaren ritar en ka
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:43"Vad är anledningen till att man använder sekundregistrering? Tycker ni att det blir bättre än vid smart registrering? "
Vad jag förstått så blir det mer korrekt mätning när man springer i t.ex. skog, där klockan kan ha svårare att hitta satelliterna. Fa
"Vad är anledningen till att man använder sekundregistrering? Tycker ni att det blir bättre än vid smart registrering? "
Vad jag förstått så blir det mer korrekt mätning när man springer i t.ex. skog, där klockan kan ha svårare att hitta satelliterna. Fa
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:51Vid smart registrering registrerar den bara en punkt om man förflyttat sig en bit.
Vid smart registrering registrerar den bara en punkt om man förflyttat sig en bit.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:53Menar du att den inte bara registrerar med längre tidsmellanrum utan gör något annat med datat också?
Menar du att den inte bara registrerar med längre tidsmellanrum utan gör något annat med datat också?
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:53Peter,
Smart är kasst på inomhusbana eller tex löparband (dvs när man inte har GPS-signal). Den pulskurva man då får är ju nästan oanvändbar. Tar då bara lokala max och minvärden på pulsen. Kör man inte längre pass än vad klockan klarar finns det ju ingen
Peter,
Smart är kasst på inomhusbana eller tex löparband (dvs när man inte har GPS-signal). Den pulskurva man då får är ju nästan oanvändbar. Tar då bara lokala max och minvärden på pulsen. Kör man inte längre pass än vad klockan klarar finns det ju ingen
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:13Jenny, förstår faktiskt inte din fråga riktigt. Men mellanrummen mellan registreringen är "smart" vad jag förstått. Annars begriper jag inte hur den skulle kunna räcka i "flera dagar".
Alla ni som har en GF305, pröva att springa lite på knixiga skogsstig
Jenny, förstår faktiskt inte din fråga riktigt. Men mellanrummen mellan registreringen är "smart" vad jag förstått. Annars begriper jag inte hur den skulle kunna räcka i "flera dagar".
Alla ni som har en GF305, pröva att springa lite på knixiga skogsstig
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 13:04Fredrik, hur tänker du nu? Det faktum att sträckan i klockan beräknas från punkterna varje sekund, tyder ju i sig på att man får ett sämre resultat om man beräknar på det som "smart recordas". Alltså har information förlorats.
Antagligen är filtret för s
Fredrik, hur tänker du nu? Det faktum att sträckan i klockan beräknas från punkterna varje sekund, tyder ju i sig på att man får ett sämre resultat om man beräknar på det som "smart recordas". Alltså har information förlorats.
Antagligen är filtret för s