Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"detta är anpassat för löpning rakt fram i ung. samma tempo."

Nej, tvärtom väl? Den registrerar inte så länge den tycker att du fortfarande rör dig i samma riktning och har samma tempo eller registrerar allt som avviker från en kurs som går i en rät linj

Ja, det var väl det jag sa? 😉

Vad jag vet så sade du ingenting - du skrev. Nä, men skämt åsido, jag vet inte. Måste jobba nu. 🙂

"Fredrik, hur tänker du nu? Det faktum att sträckan i klockan beräknas från punkterna varje sekund, tyder ju i sig på att man får ett sämre resultat om man beräknar på det som "smart recordas". Alltså har information förlorats."

Det tror jag inte att den

"I princip så betyder det att alla punkter som bedöms befinna sig längs en rät linje med konstant fart slängs förutom ändpunkterna. Det blir ingen kvalitetsskillnad om ingenjörerna på Garmin har gjort det rätt. Punkterna emellan är helt enkelt meningslösa

Eftersom ingen annan vågar visa sina rundor, så... 😉

Smart recording: Hackigt spår, 0.2% fel mellan Funbeat och Garmin.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=14997421

1-sekund recording: Mer detaljerat spår, 2.5% fel mellan Funbeat och Ga

FR305 tar en positionering varje sekund. Den räknar ut förflyttad sträcka från det och utesluter då de positioner som inte anses relevanta. Vid per-second recording sparas rådata fil men vid smart recording sparas endast de positioner som klockan själv an

1s registrering verkar vara med bland de nya grejerna i 3.7-firmware uppdateringen som just har kommit till 310:an.

Sent skall syndarna vakna, kommer det till 405 också?

Mikael, var hittade du den algoritmen? Posta gärna länk/referens så vi andra kan se.